Kuigi uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Groupi juhid ja sinna personali palkamiseks loodud firma Nordic Crew Management (NCM) juht Tõnis Lepp räägivad, et käib intensiivne värbamisprotsess ja uued töötajad läbivad katseid ja koolitusi, pole tegelikult endiste Estonian Airi (EA) pilootidega veel töö­lepinguid sõlmitud.

Eelmise nädala neljapäeval ja reedel läbisid 12 pilooti (nii kaptenid kui ka esimesed ohvitserid) Berliinis simulaatorikatse, sellele eelnenud psühholoogilise kirjaliku testi sooritas 21 pilooti. Need on tavapärased uues lennufirmas tööd alustamise protseduurid ja kuna Nordic Aviation lendab veel mõnda aega Adria Airwaysi lubadega, olid katsed vajalikud just selleks, et edasi minna Adria-poolse koolitusega.

Kuigi uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Groupi juhid ja sinna personali palkamiseks loodud firma Nordic Crew Management (NCM) juht Tõnis Lepp räägivad, et käib intensiivne värbamisprotsess ja uued töötajad läbivad katseid ja koolitusi, pole tegelikult endiste Estonian Airi (EA) pilootidega veel töö­lepinguid sõlmitud.

Eelmise nädala neljapäeval ja reedel läbisid 12 pilooti (nii kaptenid kui ka esimesed ohvitserid) Berliinis simulaatorikatse, sellele eelnenud psühholoogilise kirjaliku testi sooritas 21 pilooti. Need on tavapärased uues lennufirmas tööd alustamise protseduurid ja kuna Nordic Aviation lendab veel mõnda aega Adria Airwaysi lubadega, olid katsed vajalikud just selleks, et edasi minna Adria-poolse koolitusega.

Ärilehele kinnitasid aga mitu pilooti, kes juba ka Berliinis katsetel käisid, et kuna NCM-i palga- ja muud töötingimused on olnud vastuvõetamatud, pole nad ka töö­lepingut sõlminud. Küll aga ei tahtnud nad seda öelda oma nime all, sest tulevik, millise tööandjaga oma ametit jätkata, on alles lahtine. Samuti ootavad EA töötajad pikisilmi mingitki lahendust praeguse tööandja juurest ehk kas likvideerimisprotsessis on neil võimalik kätte saada ka ettenähtud koondamistasud.

Nõuti allkirjastamist

„Simulaatorisse minekule pidi eelnema lepingu allkirjastamine, aga kuna keegi allkirja ei andnud, siis leebuti. Öeldi, et võime ära käia ja hiljem saab rääkida. Võib-olla nad mõtlevad veel ümber,” rääkis üks katse läbi teinud piloot.

Teine piloot kinnitas samuti, et alguses nõuti töölepingu allkirjastamist, aga vastuseisu nähes sellest nõudest loobuti.