Riigihankega otsib linn operaatorfirmat, kelle ülesandeks on pakkuda järgmise aasta algusest ühistranspordi kasutajale võimalust osta sõidupilet või perioodikaart mobiiltelefoni vahendusel, teatas ETAle Raepress.

Mobiilsete sõidupiletite ja -kaartide hinnad ei tohi olla tarbija jaoks kallimad tavalise pileti ja kuukaardi hinnast, see tähendab, et neile ei lisandu pileti soetamiseks saadetud SMS lühisõnumi või kõne tasu. Mobiilpiletit- või kaarti peavad saama osta kõik Eestis tegutsevate mobiiltelefonioperaatorite kliendid ja ettemaksuga kõnekaartide omanikud.

Täiendavaid rahalisi kohustusi linnale mobiilse ühistranspordipileti juurutamisega ei kaasne, kuna kõik piletite müügi ning süsteemi arendamise ja hooldamisega seotud kulud kannab operaatorfirma. Teenuse pakkuja saab oma tulu piletite müügikäibest, kuid see ei tohi olla suurem kui paberpiletite levitamisega kaasnevad kulutused.

Mobiilpileti- või kaardi ostmisel saadakse vastuseks lühisõnum, milles sisalduv informatsioon ongi sõidupiletiks. Mobiilpileti kontrollimiseks ei tohi kuluda üle kümne sekundi.

Tallinna abilinnapea Toivo Ninnase sõnul näitas suvel läbiviidud pilootprojekt, et nõudlus sellise toote järele on suur. “Mobiilpileti edukas käivitamine on oluline samm pealinna ühistranspordi kasutajasõbralikumaks muutmisel,” ütles Ninnas.

Tänavu juulis ja augustis katsetati mobiilpiletit edukalt pealinna neljal bussiliinil ja ühel trammiliinil. Ligi kahe kuu jooksul osteti mobiiltelefoni vahendusel ligi 16 000 piletiti, mis tegi keskmiselt 340 piletit päevas.