Uuringus osalesid 15 Euroopa riigi ettevõtted. Uuringu eesmärk oli koguda erinevates riikides testostu meetodil läbi viidud hindamiste põhjal kokku andmed teenindajate õnnelikkuse taseme kohta teenindussituatsioonides, mis on laiemalt tuntud ka rahvusvahelise lühendi NHS (Net Happiness Score) järgi, teatas Dive Group, kes aitab testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda neljas riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.

Kõige õnnelikumad teenindajad on tulemuste põhjal Ungaris, Poolas ja Ühendkuningriikides. Kõige õnnetumad Makedoonias, Prantsusmaal ja Belgias.

Lähinaabritest paistab õnnelike klienditeenindajatega silma Leedu, kes järgneb tulemuste poolest esikolmikule. Läti teenindajate õnnelikuse tase klientidega suhtlemisel on samal tasemel kui Eestis.

Üle Euroopa hinnati sektorite lõikes kõige õnnelikemaks vaba-aja veetmise ning transpordi valdkonnas töötavad teenindajaid. Kõige õnnetumaks peeti aga autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.

Eestis klienditeenindusuuringuid läbi viiva ettevõtte Dive Eesti OÜ tegevjuhi Harry Liipa sõnul on korrelatsioon teenindajate õnnelikkuse taseme ning klienditeeninduskvaliteedi ja kliendirahulolu vahel selgelt olemas ja soovitas kõigil ettevõtetel süstemaatiliselt ja järjepidevalt leida viise oma klienditeenindajate rahulolusse panustamiseks ja motiveerimiseks.

Seeläbi kasvab klienditeeninduse keskmine tase ettevõttes ja pikas perspektiivis kajastub see kindlasti positiivselt ka majandustulemustes ning ettevõtte maines tööjõuturul.