Pariisi piirkonnas tasuta ühistranspordi rakendamine vähendaks autoliiklust vaid 2%, koormaks ühistranspordi üle ning lisaks Ile-de-France'i piirkonna perede maksuarvele aastas 500 eurot, selgub sel nädalal avaldatud uuringust, vahendab International Railway Journal.

Ile-de-Francei piirkond on Prantsusmaa ajalooline keskus ning enam 12 miljoni elanikuga ka riigi suurima elanike arvuga ning EUroopa üks rikkamaid piirkondi.

Aprillis kutsus piirkonna valitsus kokku 10-liikmeslise ekspertide grupi, selgitamaks välja, kas tasuta transpordi rakendamine oleks mõttekas. Sel nädalal avaldatud uuringutulemused näitavad, et tasuta transport suurendaks sõitjate arvu 6-10%, mis kahjustaks teenuse kvaliteeti. Veelgi enam, see nõuaks 2,2-2,3 miljardi euro mahus lisainvesteeringuid.

Ile-de-France Mobility ehk organisatsioon, mis kontrollib ning koordineerib piirkonna ühistranspordis tegutsevaid erinevaid transpordiettevõtteid, teatas, et tasuta transport ei ole jätkusuutlik, sest transpordivõrgu kvaliteedi hoidmiseks ning kaasaegsete standardite kohaselt toimimiseks tuleb 2025. aastaks investeerida 25 miljardit eurot.

Organisatsiooni kinnitusel saavad juba praegu tasuta või soodushinnaga ühistransporti kasutada enam kui miljon inimest ning täiesti tasuta transpordi rakendamine ei vähendaks kuidagi sotsiaalset ebavõrdsust, sest need, kes suudavad juba praegu kõige rohkem maksta, saaksid tasuta sõidust kõige suurema kasu.