Ekspertide seas turgu muutvaks ehk nn „tapja äpiks“ tituleeritud liitiumaku suudab ühe laadimiskorraga auto läbitavat vahemaad kolmekordistada ning ka kulusid oluliselt vähendada, kirjutab Briti majandusleht Financial Times seadme välja töötanud USA teadlaste lubadustele tuginedes.

Aku võib ka kahekordistada nutitelefoni või sülearvuti ühe laadimiskorraga töötamise aega, kinnitab Qichao Hu, kes aku koos tuntud akueksperdi Massachusettsi tehnoloogiainstituudi professori Donald Sadowayga välja töötas.

Aku mõju elektriautode hinnale ning sõidupikkusele oleks aga turu jaoks revolutsiooniline, tõdeb Sadoway. „Auto hinnaks kujuneb 130 000 dollari asemel 30 000, seni on aku olnud liiga kallis ning tühjenenud liiga kiiresti,“ lausus ta.

Uus aku ei vaja senist süsteemi, sest see töötab ohutult laias temperatuurivahemikus, mis peaks kulud alla tõmbama, märkis Qichao Hu, lisades, et juba aku enda hind on umbes 20 protsenti olemasolevatest madalam.

„See on turu jaoks pöördeline muutus,“ tõdes ISI Groupi autouuringute juht Arndt Ellinghorst.

USA sõltumatud eksperdid on kinnitanud, et Hu ja Sadoway aku prototüüp salvestab kaks korda rohkem energiat kui olemasolevad.

2012. aastal Bostoni lähedal firma SolidEnergy asutanud Hu loodab, et aku läheb tarbeelektroonika jaoks tootmisse 2016. aasta esimesel poolel ning elektriautode jaoks aasta teises pooles.
Projekti toetab Singapuri riikliku investeerimisfirma Temasek riskikapitali haru Vertex ning Hu sõnutsi on esialgseid läbirääkimisi peetud Apple’i ja elektriautode tootja Teslaga ning suurema osa Aasia peamiste akutootjatega.

Apple keeldus kommentaaridest ja Tesla ei vastanud majanduslehe kommentaaripalvele.