„Reisijate arv saarte ja mandri vahel liigub tugevas tõusujoones,” kõneles SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk. „Uutesse laevadesse investeerimisega suudame kasvavaid mahte teenindada aastaid ning ühtlasi viime reisiliikluse kvaliteedi täiesti uuele tasemele. Sisuliselt on see sarnane 1997. aastal läbiviidud programmiga, kui alustasime vanade Vene tankipraamide väljavahetamist kaasaegsemate reisiparvlaevade vastu.”

Rihvk lisas, et ettevõtte on võtnud eesmärgiks tuua liinile tuliuued reisilaevad, mis ehitatakse spetsiaalselt Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliste liinide vajadusi ja eripära silmas pidades.

BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman lisas, et uus parvlaev mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. „Alus on 97 meetrit pikk ja 18 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme,” kirjeldas Berman.

Sõidab kiiremini

Saaremaa laevakompanii teatel on uus reisilaev praegu liinidel kurseerivatest parvlaevadest kuni poole võrra kiirem ning see tähendab, et ühe suuna läbimiseks Saaremaa ja mandri vahel kulub umbes 23 minutit. Hiiumaa ja mandri vahelise vahemaa suudab reisiparvlaev katta 75 minutiga, tegelikule saartele jõudmise ajale lisandub laeva lastimiseks-lossimiseks kuluv aeg.

Laevale tulevad avar reisijateala, sealhulgas söögikohad, päikesetekid ning kauplus, samuti saavad reisijad kasutada tasuta wifi-ühendust. Uus laev alustab sõitjate teenindamist novembris. Kas laeva koduliiniks saab Kuivastu-Virtsu või Rohuküla-Heltermaa, seda ei ole Saaremaa laevakompanii veel lõplikult otsustanud.

31. juulil pannakse Klaipeda Vakaru Laivu Statykla tehases kiil ka järjekorras teisele Saaremaa laevakompanii tellitud uuele parvlaevale. SLK on tellinud BLRT Grupilt kolm reisiparvlaeva ning kokku küünib uutesse laevadesse tehtav investeering 1,4 miljardi kroonini.

Koos sadamate valdaja, AS-iga Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa aga kahe miljardi kroonini.