Täpset aega, millal kett Eestis jalad alla võiks saada, ei oska AS Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen veel öelda.

"Sõltub see sellest, mis ajaks on meil sõlmitud esimesed lepingud," rääkis Lihavainen arileht.ee-le.

"Tahame leida S-Marektitele müügipindasid nendes linnades, kus potentsiaalseid kliente on vähemalt 10 000. Seni kuni meil rohkem lepinguid sõlmitud ei ole, oleks täpsema arvu välja toomine laskmata karunaha jagamine," ütles Lihavainen.

Uus kett hakkab konkureerima Rimi, Selveri ja Maxima supermarketitega.

"Kuna hüpermarketi ehk suurema poe kontseptsioon on efektiivsem kui supermarketi oma, jääb Prisma hüpermarketite eesmärgiks endiselt Eesti kõige soodsama ostukorvi pakkumine," sõnas Lihavainen.

"Samas on ka avatava S-Marketite eesmärk olla selge hinnaliider supermarketite kategoorias, näiteks Rimi, Selveri ja Maximaga võrreldes," lisas Lihavainen.

"Vaadates tänaseid turu arenguid ning tarbijate ootusi on soodsa hinna ja hea kvaliteeditasemega supermarketi ketile Eesti turul ruumi olemas küll," ütles Lihavainen.

Mis on supermarket?

Võrreldes hüpermarketiga on supermarketid oma pindalalt väiksemad ning nendes müüdava tarbekauba osakaal on väiksem kui hüpermarketites. Supermarketis moodustavad põhiosa toidukaubad, kuid lisaks on saadaval valik esmatarbekaupu, nagu sokid, pesupulbrid, seebid jne.

Võrreldes hüpermarketitega paiknevad supermarketid tarbijate kodudele lähemal ning ka väiksemates asulates. Standardite kohaselt jääb ühe supermarketi suurus vahemikku 300-2500 m².

Kes on kes ja mis on mis?
Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb nii Soome, Eesti, Venemaa, Läti kui Leedu turgudel. Eestis tegutseb Prisma Peremarket alates 2000. aastast. Prisma Peremarket annab Eestis tööd ligi 700le inimesele.

Eestis tegutsevad SOK tütarettevõtetena AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis tegutseb Sokos Hotel Viru kaubamärgi all. Lisaks Soomele ja Eestile tegutseb kontsern ka Lätis, Leedus ja Venemaal.

Koos Soome tarbijateühistutega moodustab SOK S-Grupi. Rahvusvahelise S-Grupi tegevusvaldkondadeks on toidukaubandus, bensiini- ja teenindusjaamad, kaubamajad, hotellindus, autode ja autokaupade müük ning aiandus- ja põllumajandustooted. Tuntumatest brändidest kuuluvad S-Grupile Prisma, Sokos Hotel, S-Market, Alepa, Sale, ABC!, Sokos, Holiday Club ja Agrimarket.

S-Grupp hõlmab 22 piirkondlikku ühistut ning annab tööd 42 000 inimesele.