Tema sõnul pole midagi halba selles kui reklaam müüb ilusat fotot tulevasest elust, aga viimasel ajal on pilditöötlusega selgelt üle piiri mindud ning see kahjustab kogu sektori usaldusväärsust.

“On tavaline, et online-meedias kutsub klikkima müügikuulutus, mille pilt lubab 80 000 euro eest kahekorruselist ultramoodsat kesklinna lofti ning juba paari nupuvajutusega selgub, et tegelikult saab selle raha eest 30-ruutmeetrise panipaika meenutava toakese,” rääkis ta.

“Arendajad on aru saanud, et realistlik pilt “valgest karbist” ei müü ning siis maalitakse hea silmaga kujundaja abiga pilt võimalikust tulevikust. Inimesele müüakse emotsiooni ja nii võib jääda ekslik mulje, et säästutoote asemel ootab teda luksuskorter,” rääkis Vahter, lisades, et seaduse järgi peab müügikuulutus selgelt ütlema, kas mööbel ja muud pildil olevad esemed on hinna sees või mitte. Vastupidisel juhul võiks eeldada, et ka kogu sisekujundus, disaindiivan ja televiisor on korteri hinna sees.

Vahteri kinnitusel pole ilus müügipilt ebaseaduslik, aga juba kuritahtlik on kui müüakse aknast avaneva suurepärase vaatega kodu, ise hästi teades, et tegelikult on vaatele ette planeeritud teine kortermaja. “Reaalselt on ühe ja sama aknast avaneva merevaatega pildiga müüdud kolme järjest üksteise ette kerkivat kortermaja.”

Selliste üsimustega peaks tema sõnul tegelema tarbijakaitseamet ning probleemide vältimiseks soovitab Vahter inimestel ka ise vaadata piirkonna detailplaneeringut, et veenduda, millise kõrgusega hooned veel kerkivad.