TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles Ärilehele, et ringkonnakohus otsustas eelmisel nädalal, et õigus antud vaidluses jäi siiski riiklikule laevafirmale.

Seega kehtib jätkuvalt algne plaan, mille kohaselt saab uutel parvlaevadel toitlustajaks vastava konkursi võitnud Arensburg OÜ ja kauplusi hakkab pidama R-Kiosk.

„Meil on täna leping sõlmitud, Arensburg on vist inimesedki juba välja valinud ja töö käib,“ rääkis Padar.

Novabeta alustas protsessimist, kuna nende hinnangul ei otsi TS Laevad lepingupartnereid läbipaistvalt. Riigihankeid riiklik laevafirma tõepoolest ei korralda.

TS Laevad on varem korduvalt selgitanud, et nad ei ole hankija riigihangete seaduse mõistes, kuna ei osuta hetkel teenuseid ega täida muid ülesandeid avalikes huvides, millel puudub äriline iseloom.

Tänaseks on TS Laevad leidnud peaaegu kõik koostööpartnerid, kellega koos loodetakse tagada sujuv ühendus mandri ja saarte vahel. Padari sõnul on nad suhelnud kokku umbes 300 erineva potentsiaalse koostööparneriga ning ainuke juhtum, mil asi kohtusse jõudis on toitlustuskonkurss.

Üks valdkond, kus ei ole veel koostööpartnerit leitud on õliga varustamine ning laevade hooldus.

„Hoolduse jaoks partneri leidmisega on natuke aega ka, sest tootja poolt on laevadele garantii, kuid õlisid ja filtreid on ikka vaja vahetada. Teema ka hoolduse osas ühe vaheetapi ja pärast suure konkursi, mis saab olema rahvusvaheline ja kuhu kutsuks näiteks soomlased, lätlased ja eestlased osalema,“ kirjeldas Padar.

Samuti pole veel edukalt lõpuni jõudnud laevadele kütusetarnija leidmine. Kuna kütus on sedavõrd suur kulukomponent, siis antakse võitjale leping esialgu vaid üheks aastaks ning pärast seda tuleb uus konkurss.

Kui suur on TS Laevade aastane prognoositav kütusekulu ei soovi Padar hetkel veel välja öelda.