Eesti turg täienes oktoobris 1867 uue sõiduautoga, mida oli ligi paarisaja võrra vähem eelmise aasta oktoobrikuuga võrreldes, teatas AMTEL.

Möödunud aasta kümne kuuga võrreldes on tänavu uute sõiduautode müük langenud 2,7% võrra, ja kui mullu müüdi antud perioodil kokku 18024 autot, siis tänavu on kümne kuuga müüdud Eesti turule 17535 uut sõiduautot.

Segmentide lõikes on jätkuvalt kõike populaarsemad väiksema keskklassi autod, mis moodustasid oktoobris kolmandiku kõigist müüdud autodest.

Keskklassi autode turuosa oli oktoobris 16% ja väikeautodel 13%. Kuigi kümne kuu lõikes on autoturg languses, siis nendes kolmes segmendis on müük tänavu kasvanud.

Jätkuvalt on aga tänavu languses suurema keskklassi autode ning keskmiste ja suurte maasturite müük. Uusi elektriautosid läks oktoobris kaubaks vaid üks. Eksporti müüdi 121 uut sõiduautot.

Automarkidest oli oktoobris turuliidriks Toyota 246 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda 179 ja Renault 163 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis 90, Nissan Qashqai 87 ja Škoda Fabia 67 autoga.

Tänavu esimesed üheksa kuud ülespoole rühkinud tarbesõidukite müük tegi oktoobris läbi väikese languse ja võrreldes möödunud aastaga müüdi tänavu 3,1% vähem. Aga kümne kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük siiski tugevalt, 21,3 protsendiga plusspoolel.

Kokku müüdi oktoobris 376 uut tarbesõidukit. Kõige paremini läksid kaubaks Peugeot’d, milliseid müüdi 77 sõidukit, järgnesid Citroen 62 ja Volkswagen 46 tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid oktoobris edukaimad margid Scania 23 ja MAN 13 veokiga.