Enamikul juhtudest hindavad spetsialistid märgistuse raskesti loetavaks või täiesti loetamatuks, kirjutas amet Facebooki kontol.

Probleemiks on nii teksti suurus, kontrastsus kui ka kirja šrift.

Amet avaldab mitmeid fotosid, kus on näha loetamatu märgistusega tooted. Vaata neid SIIT.

Läinud kuul hindas silmakirurgide selts 12 toidu- ja tööstuskauba märgistuse loetavust. Spetsialistid andsid kõikide toodete märgistusele negatiivse hinnangu. 

Hindamisel arvestati lisaks kirja suurusele šrifti, trükikvaliteeti ning kirja ja tausta värvi. Tänaseks on kõiki kauplejaid probleemidest teavitatud ning paljud neist on märgistuse ka korda teinud. Seni on vastuväite esitanud vaid Rimi Eesti Foods AS.

Raskesti loetavad või loetamatu märgistusega tooted jätavad tarbija ilma vajalikust infost, mis raskematel juhtudel võib seada ohtu kasutaja tervise ja isegi elu (näiteks allergikud).

Tarbijakaitseamet kutsub inimesi üles andma teada toodetest, mille märgistus pole loetav. Eestis kehtivate seaduste järgi peab tarbijale pakutava või müüdava kauba märgistus olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav.

Mais läksid hindamisele järgmised tooted:

·        mänguasi Littlest Pet Shop (Maxima Eesti OÜ),

·        mänguasi Kööginõud (Maxima Eesti OÜ),

·        kaks erineva märgistusega mänguautot Cararama (Maxima Eesti OÜ),

·        hambageel lastele Oreon Dent Kids (Rimi Eesti Food AS),

·        Chicco latekslutt 2+  (Kotryna OÜ),

·        laste voolimismass Kids Dought (Speli Baltic OÜ),

·        puuviljakeelekesed (MT pargi OÜ),

·        VIXIN double fun spray  (Assoll OÜ),

·        Pergale piimašokolaad metsamarjatäidisega (ABC Supermarkets AS),

·        kompvekid Kregždute (ABC Supermarkets AS),

·        Rujiena Luks šokolaadijäätis (ABC Supermarkets AS).