Tallinlane Jaanus (39) soovis broneerida Nordic Jet Line’i online-broneerimissüsteemi kaudu endale laevapileti Soome. Kuna broneerimissüsteem tunnistas ainult Hansa- ning Ühispanga internetipanka, jäi Jaanusel toiming tegemata. Pettunud klient süüdistas asjas laevafirmat, kes tema hinnangul Nordea kliente sel viisil diskrimineerib.

Uus süsteem

Samas on selle juhtumi puhul tegu uue, arendusjärgus oleva broneerimissüsteemiga, mistõttu Sampo ning Nordea panga klientidele pole broneerimisvõimalus lihtsalt veel laienenud.

“Eks selliste uute projektide puhul käivadki asjad samm-sammult,” ütles Nordic Jet Line’i müügijuht Sigrid Tammes. Ta lisas, et ühtegi panka pole meelega projektist välja jäetud ning õige pea saavad Nordic Jet Line’i online-süsteemis oma pileteid broneerida ka Nordea ja Sampo kliendid.

Nordea panga turundusjuht Signe Anton ütles, et hetkel pole Nordeal tõepoolest sõlmitud Nordic Jet Line’iga e-maksete lepingut, kuid valmisolek selleks on olemas ning õige pea seda tõenäoliselt ka tehakse.

Samas lisas ta, et võrreldes suurte pankadega, nagu Hansapank ja Ühispank, on väiksematel pankadel raskem kõigi lahendustega sama kiiresti kaasas käia.

Antoni sõnul arendasid Hansa- ja Ühispank mitmesuguste IT-lahenduste loomisel vahepeal meeletut tempot. “Vahe on ikka sees, kui IT-osakonnas on tööl paarkümmend inimest või mõni inimene. Kõikvõimalik arendamine ja ülalpidamine maksab samuti,” lisas Anton.

Rohkem raha

Seda, et väiksematel pankadel pole sugugi kerge uute IT-lahenduste ning online-maksete võimaldamisel suurpankadega ühes tempos püsida, tõdes ka Ühispanga m-kaubanduse tootejuht Ahto Pärl, kelle sõnul on teatud juhtudel suurpankadel rohkem ressurssi.

“Mina oskan seda öelda kahe projekti baasil. Üks on mobiilimakse projekt ning teine ühistranspordi elektroonilise pileti projekt. Võib nii väita, et kuna arenduskulu on uutel projektidel ja lahendustel alguses suhteliselt suur ning nende turuletoomiseks peab olema hea IT-background, on siin eelis nendel, kellel on rohkem ressurssi,” lausus Pärl.

Pärli sõnul hakkasid Hansapank, Ühispank ning Sampo ühiselt mobiilmakse projetki arendama, kuid Sampo pank ei püsinud lihtsalt tempos. “Võib öelda, et suurematel on arenduseelis olemas,” tõdes Pärl.

“Seda ei saa väita, et n-ö väiksematel pankadel oleks keerulisem firmadega vastavaid leppeid sõlmida,” ütles aga Sampo panga kommunikatsioonijuht Anneli Rõuk.

Tema sõnul pöörduvad Sampo poole firmade poolt otse ning püavad ka ise aktiivselt oma teenuseid pakkuda. “Kindlasti ootame rohkem aktiivsust te