Seadus kohustab kõiki bussifirmasid tasuta vedama eelkooliealisi lapsi, puudega lapsi, sügava puudega 16-aastaseid ja vanemaid isikuid ning sügava või raske nägemispuudega isiku saatjat.

Säärane kohustus on ka praegu. Bussifirmade hinnangul on see siiani olnud mõistetav, sest riik annab liiniloa ja tellib seega ka muusika. Ent kui turg läheb vabaks, peavad bussifirmad loogiliseks see kohustus üle vaadata.

Firmad soovivad, et riik kompenseeriks neile soodustuse andmisega tekkivad kulud. „Kui riik soovib oma kodanikele soodustusi anda, siis peab riik selle kulu ise kandma,” rääkis bussifirma Arilix OÜ juhatuse esimees Toomas Hainla. „See on ettevõtjate ebavõrdne kohtlemine, sest vorsti ei saa ju poest oma puudele tuginedes tasuta.”

Väikeste bussifirmade kurvastuseks ei ole riigil soodustuse kompenseerimise plaani. „Muudatuse tulemusena tekib konkurents kõige suurema sõitjate arvuga liinidel ja väljumisaegadel, kus vedajad saavad arvestada võimaliku sõidusoodustuse andmisest tuleneva kuluga ning kujundada piletihinna sellest lähtuvalt,” põhjendab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.