Pakkumused avalikustati vaid osaliselt, sest Tallinna Sadama tütarettevõtted keelasid tervikpakkumuse avaldamise, seisab Väinamere Liinide pärastlõunal avaldatud teates.

Väinamere Liinid kinnitavad oma teates, et nad on varem korduvalt soovinud avalikustada samaaegselt pakkujate pakkumused täies mahus, et tagada riigihangete läbiviimise ja hindamise läbipaistvus, ning et selguks tõde pakkumuste ning pakkumustes toodud maksumuste erinevuse osas ja lõppeksid spekulatsioonid.

Seniseid väiteid, et Väinamere Liinid ei ole pakkujate pakkumuste andmeid lubanud avaldada, ei vasta tõele, seisab teates.

“Praegu võrdleb ministeerium vaid neile sobilikke pakkumuste esitatud numbreid ning seetõttu on avalikkusele presenteeritud tulemused hanke kontekstist välja rebitud. Väinamere Liinide hinnangul kujuneb hanke ning pakkujate tervikpakkumuste võrdlemisel ja kõigi kuluridade arvestamisel Tallinna Sadama tütarettevõtete pakkumus maksumaksjale kümne aastase perioodi peale vähemalt 60-80 miljonit eurot kallimaks, kuid lõplik lisakulu selgub siis, kui uued laevad liini teenindama asuvad,” väitis Väinamere Liinide juhatuse liige Tõnis Rihvk.

Rihvki sõnul jääb talle selgusetuks, miks MKM ja Tallinna Sadama tütarettevõtted ei ole jätkuvalt nõus avalikustama pakkumuste terviksisu, millel on oluline väärtus tõe väljaselgitamisel. "Praeguses olukorras tekib küsimus, kuidas saab riigiettevõttel olla maksumaksja ees ärisaladusi,” rõhutas Rihvk.

Väinamere Liinide hinnangul kujuneb Tallinna Sadama pakkumus maksumaksjale hoopis kallimaks ning vastutus langeb sel juhul MKM-ile.

Väinamere Liinid väidavad, et Tallinna Sadama tütarettevõtete pakkumus läheb 10-aastase lepinguperioodi jooksul maksumaksjale vähemalt 60-80 miljoni euro võrra kallimaks.

Väinemere Liinud kutsub oma teates MKM-i ja Tallinna Sadama tütarettevõtteid üles avalikustama pakkumused tervikuna.