Sellest 30 miljonit eurot moodustas eksportkäive, mis kasvas 2009. aastaga võrreldes kaks protsenti, teatas ettevõte.

Valio Eesti direktori Kari Finska sõnul möödus eelmine aasta ettevõtte jaoks pidevas sisendite kallinemise trendis. Väga tuntava hinnatõusu tegi läbi toorpiim, mis moodustab Valio kuludest suurima osa.

„Paljud tootmiseks vajalikud sisendid kallinesid väga kiires tempos,“ selgitas Finska. „Kuigi kärpisime tugevalt tegevuskulusid, jäime siiski kahjumisse, sest sisendite hinnatõus jõudis toodete väljamüügihindadesse hilinemisega. Arvestades eelmise aasta turuolukorda, ei ole meie tulemused siiski kõige hullemad.“

ACNielseni andmetel oli Valio Eesti juustude keskmine väärtuseline turuosa eelmisel aastal 18 protsenti, aasta lõpus tõusis see ligi 20 protsendini. Valio Eesti värskete toodete turuosa (eelkõige piima ja koore kategooriad) võrreldes varasemaga mõnevõrra kahanes, seda peamiselt kaubanduskettide oma kaubamärgiga toodete tugevnemise tõttu.

Investeeringutesse suunas ettevõte eelmisel aastal pea kaks korda enam raha kui 2009. aastal – investeeringud moodustasid 2010. aastal kokku 5,4 miljonit eurot. Suurimateks projektideks olid Valio Laeva Meierei ulatuslike laienemistööde käivitamine ning Võru juustutehases uue juustude viilutamise liini paigalduse ettevalmistamine.

Tänaseks on Laeva Meiereis valminud uus logistikaterminal, selle aasta kevadel on oma järge ootamas tootmishoone uue sektsiooni valmimine.

Tehase laienemistööd on plaanis lõpule viia 2013. aasta lõpuks, mil uuele logistikaterminalile ja tootmisruumidele lisanduvad ka uued seadmed. Laeva tootmise laiendamise investeeringu kogumaksumuseks kujuneb ligi 16 miljonit eurot.