Valio kasvatas tublisti käivet
Valio tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul on kasvu taga toodete hea käekäik Baltikumi turul ning Forte juustu suur menu eksporditurgudel. „Lisaks tõime mullu turule Alma Kreeka jogurti, mis võeti nii meil kui mujal väga positiivselt vastu. Head hoogu näitas ka PROfeel sarjauuenduste müük ning teised uudistooted on samuti leidnud palju positiivset vastukaja,“ rääkis Solovjov.
Ühtekokku varus Valio 2016. aastal Eesti farmidest üle 180 tuhande tonni toorpiima, mille eest tasuti keskmiselt 245,26 eurot tonni kohta.
Solovjovi sõnul teenis ettevõte eelmisel aastal 2015. aastaga võrreldes viiendiku võrra tagasihoidlikuma kasumi. „Kuna toorme hinnad tõusid kiiremas tempos kui hinnad poelettidel, kujunes kasumlikkus mõnevõrra mullusest väiksemaks. Samas peame ka 3,65 miljoni suurust kasumit piisavalt tubliks tulemuseks, et rahule jääda,“ ütles Solovjov.
Tema sõnul investeerib Valio igal aastal ligikaudu 4 protsenti käibest uutesse arengutesse ja masinapargi uuendamisse.
„Ka sel aastal panustasime oma tehastesse ühtekokku neli miljonit eurot, millest suurima osa moodustas Võru Juustutööstusesse hangitud Viola sulajuustu katel ning pakkeliin,“ sõnas Valio tegevdirektor.