Valio Eesti müügidirektori Mai Liivamäe sõnul moodustavad kaubavedu Lätti ja Leetu pea poole koguekspordist. "Oleme hoogustanud müügitegevust lähiriikides. Tänu sellele on meie ekspordimaht Lätti ja Leetu kasvanud eelmise aasta esimese üheksa kuuga võrreldes 26%," rääkis Liivamägi.

Tema sõnul mängib kõigil eksporditurgudel hetkel olulist rolli asjaolu, et tänavused hinnad on mullustele märkimisväärselt alla jäänud. "Seetõttu ei ole ekspordikäive mahuga samas tempos edenenud, kasvades üheksa kuuga mullusega võrreldes 6%. Esimesed positiivsed signaalid on aga pööranud piimatoodete hinnad kasvule, mida on eriti hästi näha vadaku puhul, mille hind on aasta alguse madalseisuga võrreldes kolm korda tõusnud," lisas ta.

Valio Eesti ekspordidirektor Elar Olliku sõnul on suure mahuhüppe teinud ka Valio toodete eksport Kreekasse, kuhu on tänavu esimese kolme kvartaliga eksporditud 2015. aasta sama perioodiga võrreldes 66% rohkem.

Samuti on Valio saavutanud edu Belgias, kuhu on tänavu müüdud kuus korda rohkem toodangut kui möödunud aastal, ja Maltal, kus müük on kasvanud mullusega võrreldes kolm korda.

„Lisaks on Valio ekspordi sihtriikide hulka väga hea turuna kerkinud Poola, kuhu Valio suutis pääseda turule Premium kategooria juustudega,“ rääkis Elar Ollik.

Kui üldjuhul on kaugematel turgudel jogurtiga logistilistel põhjustel väga keeruline läbi lüüa, siis erandiks on saanud siinkohal Alma Muah! jogurt, mis on jõudnud esimestesse jaekettidesse Prantsusmaal.

„Kogused on täna küll veel marginaalsed, aga potentsiaal on siiski märkimisväärne,“ kinnitas Ollik.