Ettevõtte tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul olid ootused aasta algul küll oluliselt suuremad, kuid arvestades ülimalt keerulist olukorda piimaturul võib 2014. aasta tulemustega siiski üldjoontes rahule jääda.

„Meie jaoks on olulisim see, et suutsime vaatamata Venemaa turu sulgumisele siiski tootmismahud säilitada. Tänu tõhusale tööle senistel ja uutel eksporditurgudel moodustab ka piimatoodete eksport jätkuvalt üle 30% meie käibest,“ tõdes Solovjov.

Samuti on Solovjovi sõnul oluline see, et Valiol õnnestus jätkata mahukate investeeringutega, mille tulemusena on ettevõte laiendanud tänaseks oluliselt oma masinaparki ning sellega ka tootmisvõimekust.

„Kui 2013. aastal investeerisime uutesse tootmis- ja pakendamisliinidesse ning muudesse arendusprojektidesse ligi 3,3 miljonit eurot, siis 2014. aastal kasvatasime investeeringuid pea veerandi võrra 4 miljoni euroni. Tänu sellele küpseb suur osa Forte juustust täna Itaalia juustukeldrite asemel Võru juustulaos. Samuti valmivad uutel liinidel mitmed meie hinnatud uudistooted, teiste seas ka näiteks Eesti Parima Toiduaine 2015 tiitli pälvinud cappuccino-keefir,“ rääkis ettevõtte juht.

Valio varus 2014. aastal toorpiima kokku 49,5 miljoni euro eest, mis teeb Valiost jätkuvalt Eesti suurima toorpiima kokkuostja. Möödunud aastal kujunes keskmiseks toorpiima hinnaks 34 senti kilogrammi kohta. „Kuna aasta algul saavutas toorpiima hind ajaloolise rekordi, jäi 2014. aasta keskmine toorpiima hind vaid 0,1 sendi võrra madalamaks 2013. aasta tasemest,“ selgitas Solovjov. Valio toorpiimafarmid tarnisid 2014. aastal ettevõttele ühtekokku 145 tuhat tonni toorpiima.