Välismaised suveniirinapsud võivad turult kaduda
Praegu peavad tootjad maksumärgistama vähemalt 200 milliliitrised kangema alkoholi pudelid, kuid pole saladus, et salaalkohol liigub turul sellest vaid pisut väiksemates pakendites, vahendasis ERRi Uudised "Aktuaalset kaamerat".
"Maksu- ja tolliameti andmetel on legaalses alkoholimüügi võrgus küllaltki palju tooteid, mille puhul on alust arvata, et aktsiis on maksmata. Need on just need tooted, mis ei ole maksumärgistatud - topsiviinad näiteks," ütles rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla.
Nii peavadki uuest aastast maksumärki kandma kõik vähemalt viiekümne milliliitrised kangema napsi pudelid, taolistes pudelites müüb oma suveniirnapse enamik välismaiseid tootjaid, Eestis on aga kasutusel ka 40 milliliitrised pudelid.
"50ml on standardne Euroopas ja mujal maailmas kasutatav suveniirpakend. Tõenäoliselt sellise mahu juures ei ole ka maksurisk riigi jaoks liiga suur. Ma arvan et see oli pigem rahandusministeeriumi väike näpuviga või eksitus," ütles Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Marek Uusküla kinnitas, et tegemist oli rahandusministeeriumi kaalutletud otsusega. "See meede kehtib võrdselt nii importijate kui ka kohalike tootjate suhtes ja selles mõttes ei saa nii väita et mingilgi moel diskrimineerime importijaid," lisas ta.