taoline strateegia võimaldab vältida suure riigivõla tekkimist ning tagab riigi rahanduse jätkusuutlikkuse ka pikemas perspektiivis, teatas rahandusministeerimi pressiesindaja.

Valitsus säilitab Eesti maksupoliitika lihtsuse ja ühetaolisuse. Üks eesmärk on alandada maksukoormust ning seeläbi suurendada kodaniku õigust ise oma teenitud raha kasutada. Olemasolevaid maksumäärasid seetõttu ei

tõsteta, erandiks on vaid EL liitumistingimustest tulenevad muudatused peamiselt tarbimise maksustamise valdkonnas.

Järgmise kolme aasta jooksul alandatakse füüsilise isiku tulumaksumäära 26 protsendilt 20 protsendini ja tõstetakse maksuvaba tulu määra 1 000 kroonilt 2 000 kroonile. Valitsus on otsustanud, et tulumaksu vähendades ei vähene kohalike omavalitsuste tulubaas ning selle tagamiseks töötatakse välja vajalikud meetmed.

Maksukoormuse alandamine nõuab tasakaalus eelarve tingimustes kulude vähendamist. Selleks tuleb vähendada ministeeriumide halduskulusid, tõhustada riigiasutuste eelarve kontrolli ning välja töötadae ühtne poliitika halduskulude osas. Valitsus on seadnud eesmärgiks, et valitsussektori jooksvad kulud suhtena SKPsse ei tohi suureneda.

Rahandusministeeriumi prognoosi järgi kasvab 2004. aastal riigieelarve tulude maht võrreldes 2003. aasta tulude prognoosiga 5,0 miljardi krooni ehk 12,7 protsendi võrra. Koalitsioonilepingus sisalduvate lubaduste täitmiseks on 2004. aastal kavandatud 2,7 miljardit krooni, millest suurem osa on läheb investeeringuteks.

Järgnevatel aastatel on eelarve kavandamisel prioriteetideks haridus- ja sotsiaalvaldkond, tervishoid ja turvalisus. Investeerimisvajaduse suurenemisel kaasatakse võimaluse korral projektide finantseerimisel enam erasektorit, näiteks investeeringuteks teadus- ja arendustegevusse.

Prioriteetide elluviimise rahastamiseks on võimalik kaasata ka ELi vahendeid näiteks 2004. aastal ligi 3,2 miljardit krooni ning 2005. aastal ligi 4,5 miljardi krooni ulatuses.

Eelarvestrateegia tulemusvaldkondi, kus on ära toodud konkreetsed tegevused ja nende rahastamine, korrigeeritakse eelarveprotsessi käigus enne eelnõu sügisel Riigikogule esitamist.