Laenuga finantseeritakse Muuga sadama kui riigi jaoks olulise infrastruktuuri objekti suuremahulisi investeeringuid, sealhulgas konteinerite veoks ja käitlemiseks vajaliku infrastruktuuri väljaehitamist, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

Samuti rahastatakse Muuga tööstuspargi üldkasutatava tagalaala ning raudteepargi ja –viadukti rajamist.

Käesoleval ja järgmisel aastal investeerib ettevõte kokku 1,5 miljardit krooni, millest suur osa läheb Muuga sadama arendamiseks. Investeeringute elluviimiseks vajab AS Tallinna Sadam lisaks ca 800 miljonit krooni laenuvahendeid. Arvestades ASi Tallinna Sadam investeerimisprojektide pika tasuvusajaga, tuleb neil investeeringuteks vajalikku võõrkapitali kaasata ka sarnase tähtajaga.

Pikaajalisi laenusid pakuvad käesoleval hetkel vaid rahvusvahelised finantsinstitutsioonid nagu näiteks Euroopa Investeerimispank ja Põhjamaade Investeerimispank. Kuna nendelt institutsioonidelt on AS Tallinna Sadam juba varasemate investeerimisprojektide jaoks laenuvahendeid kaasanud, ei ole kumbki pank tulenevalt oma rahastamispõhimõtetest huvitatud ettevõttele täiendava laenu andmisest.

ASi Tallinna Sadam poolt kommertspankadest võetud laenupakkumised osutusid kõik lühiajalisteks ning finantsturgude ebakindlusest tingitud refinantseerimise riski vältimiseks soovib AS Tallinna Sadam taotleda pikaajalist laenu riigilt.

Rahandusministeerium on analüüsinud ASi Tallinna Sadam laenu teenindamise võimet ning on seisukohal, et ettevõte suudab taotletavat laenu korrektselt tasuda.

AS Tallinna Sadam on 100% riigile kuuluv Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks, kuhu kuulub viis sadamat. Sadamaid läbib aastas 29 miljonit tonni kaupa ja pisut vähem kui 7 miljonit reisijat. Seetõttu on AS Tallinna Sadam riigi jaoks oluline infrastruktuuriteenuse pakkuja, kes täidab oma tegevusega otseselt avalikke ülesandeid.