„Naftatoodete vedu Eesti Raudteel väheneb, kuid kasvab läbi Tallinna Sadama,“ ütles logistikaasjatundja Raivo Vare. „Suured ookeanilaevad ei pääse Ust-Luuga sadamasse ja nad peavad naftatooted sealt väikestel laevadel enne Muugale vedama. Tallinna Sadama senine ärimudel muutub, kuid uus mudel võimaldab väga hästi teenida.“

Eesti peamine naftatoodete logistikaettevõte Estonian Oil Services omab suurt mahutiparki Maardu kaubajaama läheduses, millest kujuneb naftatoodete hoiukoht maailmaturu hinnaerinevustega spekuleerimiseks. Ettevõttele kuuluv endine Pakterminali mahutipark otse Muuga sadamas sobib aga nn meri-meri operatsioonide läbi viimiseks.

„Tänavu talvel töötas Tallinna Sadama Venemaa nafta kaupmeestele nn ventiilsadamana, kui rasked jääolud ei võimaldanud Venemaa sadamaid kasutada, tulevik aga näeb ette abisadama rolli,“ lisas Vare.

Vene portaali Neftegazekspert hinnangul mõjutab uue terminali käivitamine ennekõike Loode-Venemaa sadamate naftatoodete terminale Peterburgis, Võsotskis ja Primorskis, kes saavad oma kaubakäive Kiriši nafattöötlemistehasest.