„Kui Muuga CT kõrvale tekkib konkureeriv ettevõte Rail Garant, meelitab see suuri laevaliine Tallinna Sadamasse rohkem ligi, sest neil on siis rohkem partnereid, kellega läbi rääkida,“ ütles Eesti tunnustatuim transiidiekspert Raivo Vare. „Suured kaubavood aga liiguvad maailmas üksnes suurte laevaliinide kapriiside järgi.“

Samas ei välistanud Vare kahe ettevõtte märkimisväärset lähenemist. „Transiidikeskus oli ka hiinlastega alguses väga tõre, kuid hiljem oli valmis koostööks,“ selgitas Vare. „Ma ei välista, et Transiidikeskus alustab Rail Garantiga ühel hetkel, kui emotsioonid on vaibunud, koostööläbirääkimisi.“

Eestit läbiva konteinerkaupade transiidi suurimaks väljakutseks nimetas Vare tühjade konteinerite probleemi. Iga Venemaalt välja veetava kahe-kolme tühja konteineri kohta tuleb vaid üks sisse veetav täis konteiner. Samal ajal veetakse Venemaalt välja tooraineid, mis nõuavad oma suure erikaalu tõttu väikeseid 20jalaseid konteinereid. Imporditakse aga kvaliteetkaupu 40jalastes konteinerites. „Tühjade konteinerite vedamine on väheefektiivne,“ selgitas Vare. „Lahendust pole kerge leida, kui tooraine läheb välja väikestes konteinerites, sisse veetav kvaliteetne kaup aga nõuab suuri ja puhtaid konteinereid.“