Uueks erisoodustuse aluseks saab 1,96 eurot kilovati kohta, mis väheneb 25 protsendi võrra, kui sõiduauto või väikekaubik (N1 kategooria) on üle viie aasta vana.

Kilovatipõhist arvestust eelistab rahandusministeerium analüüsidele tuginedes, sest on leitud, et sõiduki võimsus korreleerub selle väärtusega väga suures ulatuses.

Ühtlasi muutuks see ainukeseks võimaluseks erisoodustust deklareerida, kui sõiduauto on käibemaksuseaduse mõistes segakasutuses. Tööandja sõiduautodest valdava enamuse jaoks (ligi 70 protsenti) muutub uus kuumäär senisest soodsamaks, arvutuste põhjal kohati isegi üle 60 protsendi, ja maksukohustuse täitmine lihtsustub.

Lisaks tühistataks nii ettevõtluses kui ka isiklikel eesmärkidel kasutatava sõiduauto puhul kohustus pidada kõikide töösõitude lõikes detailset arvestust - kaob kohustus pidada erasõitude jaoks sõidupäevikut, sest varasemast selgema erisoodustuse aluse arvutamisega puudub vajadus erasõitude üle kilomeetripõhise arvestuse pidamiseks.

Detailse arvestuse pidamise võimalus säiliks tööandja soovi korral üksnes täielikult ettevõtluses kasutatavate sõiduautode osas. Alternatiivina võiks sõidupäeviku pidamise asemel kasutada sõiduauto liikumise fikseerimiseks GPS-süsteemi.

Kavandatav uus regulatsioon määrab muu hulgas seda, et kui sõiduauto soetati üksnes ettevõtluses kasutamiseks ja sisendkäibemaks arvati maha täies ulatuses, kuid kahe aasta jooksul võetakse sõiduauto kasutusele ka eratarbes, siis tuleb sisendina mahaarvatud 50% ulatuses riigile tagastada.