Medvedevi sõnul on uus kahe mootoriga lühi- ja keskmaa-reisilennuk MS-21 "cool", lisaks on tema sõnul tähtis, et Venemaa püsiks kõrgetest kuludest hoolimata reisilennukite tootmise tippliigas, vahendas Reuters.

MS-21, mida eile Irkutski tehases esitleti, on veel testimise faasis. Seeriatootmine algab ettevõtte teatel aasta lõpus. Vene riigimeedia teatel on ettevõttel sõlmitud mitu tarnelepingut nii kodumaiste kui ka välismaiste lennufirmadega ning neile lennukite tarnimine algab 2018. aastal.

Lennukist on kaks varianti, 160-211 istmega MS-21-300 ja 130-165 istmega MS-21-200. Kahe mootoriga lennuk võib teenindada kuni 6400 km pikkusi liine ja ettevõtte hinnangul on selle käitluskulud 15% madalamad kui konkurentide vastavatel lennukitel.

"See ei ole tehtud metallist vaid komposiitmaterjalidest. See võimaldab meil anda lennukile erilise kuju. See on kergem ja tugevam, nii et see on suur edusamm meie lennundustööstuses," ütles Irkuti asepresident Vladimir Valkov Reutersile.

Irkut kuulub Moskva börsil noteeritud Vene ettevõttele OAK, mille enamusosanik on Vene valitsus. Ettevõte toodab lisaks reisilennukitele nagu Suhhoi Superjet ja Il-96 ka sõjalennukeid nagu MiG-29 ja Su-34. Lisaks tehakse allhanget Airbusile.