Lisaks teatasid PSA Peugeot Citroen ja Mitsubishi, et ilmselt panevad nad juulis plaaniväliselt liinid oma Kaluga tehases seisma.

Nissan müüs jaanuarist maini 41 000 autot, mida on 41% vähem kui aasta tagasi samal ajal. Jaapani autotootja strateegia näeb nüüd ette, et toodetakse vaid nii palju kui turg küsib.
„Praegu meil tootmismahu osas konkreetseid plaane pole, kõik toimub ainult vastavalt turusituatsioonile – nii palju kui ostetakse, nii palju toodame,“ ütles Nissani esindaja Izvestijale.

Tehase töötajad pikendatud puhkuse tõttu rahast ilma ei jää – puhkusetasu makstakse täies mahus välja vastavalt Venemaa seadustele. Nissan pidas üldist suvepuhkust ka 2013. ja 2014. aastal, kuid siis kestis see kuni 14 päeva.

Ford Sollers peatab töö kolmeks nädalaks. Fordi müük kukkus selle aasta esimese viie kuuga 60% - müüdi vaid 10 600 autot.

Volkswageni tehas paneb uksed kinni koguni kuuks ajaks ja sakslased maksavad töötajatele puhkusetasu täies mahus välja.

PSA Peugeot Citroen ja Mitsubishi ei ole veel avalikustanud, millal ja kui kauaks liinid seisma pannakse, kuid tehase ametiühingu liikmete sõnu juhtub see 16. juulil, kusjuures jutt ei käi mitte ainult planeeritud ja tasustatud puhkusest. Lisaks rääkisid ametiühingu esindajad lehele, et sügisel jäetakse suure tõenäosusega pikendamata tähtajalised töölepingud umbes 200 töötajal.

PSA Peugeot Citroeni seis Venemaal on eriti hapu – aastases võrdluses on prantsuse kontserni autode müük kukkunud 77,2% - müüdi vaid 4600 autot.

Toyota ja Hyundai töötajad tavalisest pikemat puhkust nautida ei saa ja puhkavad suvel traditsiooniliselt kaks nädalal.

Ka Renault on esialgu arvestanud kaks nädalat pika puhkusteperioodiga, kuid ettevõte ei välista, et plaan võib muutuda. „Kui olukord muutub, võtame otsuse operatiivselt vastu,“ ütles lehele Renault esindaja.

General Motorsi suvevaheaeg kestab praegu teadaolevalt kaks nädalat.

Venemaa autotööstuse lipulaev AvtoVAZ peatab töö kolmeks nädalaks.