Idanaabri autotootmine ja -turg on riigi majanduse ja turul valitsevate meeleolude lakmuspaber. Ühest küljest ei ole seal toimunu muu majanduse taustal erakordne, sest probleeme on kõigis valdkondades ja edusammudega saavad kiidelda üksnes suured eksportijad, kes rubla odavnemisest kasu lõikasid. Teisalt said just autotootjad oma nahal tunda kriisi kõiki tahke: nõudluse järsku vähenemist, rubla kursi kõikumist ja laenuraha kallinemist. Sama oli ka 2014. aasta lõpus, kui venemaalased tormasid oma kiiresti väärtust kaotavaid rublasid uute autode vastu vahetama, ja eelmise aasta kevadel, kui tehased ja edasimüüjad olid sunnitud inflatsioonisurvest hoolimata hindu langetama.

2015. aasta oli Venemaa autoturu jaoks juba kolmas järjestikune kannatuste aasta: müük vähenes, kuid välismaised koosteosad kallinesid järsult.