Kuigi merel käib praegu aasta suurim kilu- ja räimepüük, võib juhtuda, et see tuleb osaliselt katkestada, sest püütud kala pole kuskile panna. Narva piiripunktis ootab Venemaale pääsu 13 veoautot Morobelli kalaga. Kala edasi püüdes tekib aga vajadus leida täiendavat laopinda, sellega koos tulevad ka lisakulud. Aastas viib Morobell Venemaale ligikaudu 15 000 tonni kala.

Eelmisel reedel keelas Venemaa toll Eestil kala ja kalatoodete sisseveo. Eesti veterinaar- ja toiduamet pole ametlikku teadet selle kohta veel siiani saanud.

Ameti peadirektor Ago Pärtel ütles, et tema teada jõudis Venemaa piiripunktidesse siseriiklik korraldus, milles on kirjas, et piiril tuleb tugevdada kala- ja kalatoodete kontrolli. Kuni erikorralduseni võib kala ja kalatooteid Venemaale vedada lisaks Viiburile ka Pihkva ja Kaliningradi oblasti piiripunktide kaudu. Esialgsetel andmetel puudutab sarnane blokaad kogu Euroopa Liitu ja Ukrainat. Väidetavalt on Vene poole keelu põhjenduseks illegaalne import, võltsitud toodang ja saatedokumendid.
Pärteli sõnul on Venemaaga seotud Eestist 30 kalatööstust ja neli tehast-laeva ehk kolmandik Eesti kalatööstustest.