Tallinnast Venemaale sõitvate rongiliinidega opereeriv GoRail on napi paari nädalaga teinud läbi suuri kärpeid: Tallinnast Peterburi saab alates veebruarist varasema igapäevase väljumise asemel ainult kaks korda nädalas, ettevõte koondab 39 inimest ja Tallinna-Moskva liini piletihinnad odavnesid eelmisest nädalast kuni 60% võrra.

Marcel Vichmannile ja Tiit Pruulile kuuluva rongifirma piletihindade langetamine pole ajutine reklaamikampaania, vaid tulemus pikkadest läbirääkimistest Venemaa Raudteega, kes nõustus oma tariife märkimisväärselt langetama. GoRaili juht Alar Pinsel kinnitas, et Venemaa Raudtee tütarettevõte FPK andis rongifirma kasutusse ka ühe platskaardivaguni ja ühe istevaguni, et sõitjatele odavamaid pileteid võimaldada.

GoRaili enda kupeevagunites maksab üks ots praegu 82 eurot, aga Venemaale kuuluvas istevagunis saab koha 43 euro eest, platskaardivagunis 64 euroga. Kokkuhoiu tarbeks ei haagita sõitudele enam kaasa restoranivagunit, sest seegi on firmale üksnes kulu – venelased ei lähe enam naljalt rongirestorani prassima.

Pinsel tunnistas, et veel eelmise aasta lõpus käidi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis (MKM) kütuseaktsiisi tõusu üle läbirääkimisi pidamas: ehk saaks riik seda kuidagi kompenseerida. Nimelt on raudteel selle aasta 1. jaanuarist erimärgistusega kütuse kasutamine keelatud, mis suurendab GoRaili aastaseid kütusekulusid umbes 300 000 euro võrra.

Mida arvab aga majandusministeerium GoRaili tegevusest ja üldiselt rahvusvahelise reisirongiliikluse säilitamisest?