NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
08.08.2018 03:54
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "x" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.08.2018 07:42
Nüüd vaataks ajas tagasi ja esitaks küsimuse igasugustele tädidele "laste kaitsest" ja muu ninnu-nännu-nunnu tegelastele. Noortel puudub igasugune töökasvatus, sest mingist hetkest muudeti laste töö praktiliselt võimatuks ja mis jõukohast tööd ongi urbaniseerunud ühiskonnas lastele.
Kommentaar eemaldatud
Anonüümne kommentaar
08.08.2018 08:03
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "maali" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.08.2018 08:04
Eesti probleem ei ole tööjõu puudus, vaid tarkade juhtide puudus. Töötada Eesti ettevõtja või tema vasallide vall tähendab seda, et raha ära küsi ja sinu staatus ja suhtumine sinusse on orja oma.
Tulid hooajatöölised ja päeva pealt lahkusid. Pandi kokku uus meeskond ja juba laguneb. Siinkohal tahaks öelda, et las tädi vaatab peeglisse ja küsib need küsimused sellelt, kes sealt vastu vaatab.
    08.08.2018 08:55
    Kes see siin peeglisse vaatab - sellised inimesed peavad end maailma nabaks ja eksimatuse ning kõigeteadmise etaloniks. Kui teema reaalselt selliste ees tõstatada, hakatakse endid kujutama kogu maailma (oma õlgadel) kandjatena...
    08.08.2018 11:24
    jah, pidin just ka arglikult piiksatama - prooviks õige töölistele palka ka maksta? Ehk jäävad siis pidama? Minu puhul see näiteks aitab, mina töötangi siis, kui palka saan? Ehk leidub veel minusuguseid?
08.08.2018 08:06
wiki ütleb et Alatskivi vallas on 1263 elaniku, kui palju seal siis peaks olema neid kohusetundlike inimesi keda saaks hooajaliselt palgata ? Ja kui hooaeg läbi, siis need töölised peaksid tegema mida ?

Millegipärast ma arvan, et see on järjekordne lugu kus auväärt ettevõtjad unustavad palganumbreid mainida :)

Kas seal Alataskivil kohapeal ehitajaid leidub keda ehitama palgata ? Õuntekorjajaid, koristajaid ? Kui ei leia siis see tähendab kohe, et kõik on loodrid ?
Millegipärast needsamad loodrid viitsivad Soomes ehitada, Iirimaal koristada ja Austraalias farmis rabada !

Ju see on mingi Eesti ettevõtete vastane vandenõu - muud seletust asjale pole !

OK, teeme väikse testi:
millise palga eest oleksite nõus kuu aega, iga päev 10 tundi laudas sitta loopima ?
1. 500 eurot neto ?
2. 1000
3. 1500
4. 2000
5. 3000
6. 5000
7. 7500
8. 10000

Isegi 10 000 euro eest ei leia sitarookijaid, ja inimesed on endiselt laisad ???
Ma ise olen nõus 3000 eest kuu aega. Ja siis teine ja kolmas kuu 5000. Pole probleemi !
5000 kuus ja ma olen nõus sinna Karumustikasse kolima ja seal restoranis koristama. Kui pakute 500 euri kuus siis ma olen tõepoolest "laisk" !

Need artiklid kirjeldavad väga hästi probleemi ! Ja probleem pole tööliste laiskuses vaid ettevõtjate arusaamises kuidas planeet funktsioneerib.
Anonüümne kommentaar
08.08.2018 08:06
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Kati" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.08.2018 08:07
Palun kirjutage oma kommentaaride algusesse number, millise neto kuupalgaga olete nõus paarik kuuks sinna Karumustikasse kolima ja seal restoranis rabelema.
    08.08.2018 09:05
    Neto,1800
    08.08.2018 09:35
    Neto 1500, kui omaette elamispinna ka saab
    09.08.2018 10:04
    mida tähendab rabelemine? 20 tundi pidevat jooksmist? Antakse kätte töö ilma igasuguse juhendamiseta, sõim kiituseks? Iga lõhutud asi omast taskust, ooteaeg ei ole palga pealne aeg, omast vabast ajast ootad seal.
    Nn. "Ettevõtjatel" on väga huvitavad ideed :)
    Kui pole tulemust ei maksa, tööseadus on paber, siin on minu seadused, sina pead firma autot parandama omast vabast ajast, sest see on sinu töövahend ju. Miks te ei aita firma arengule kaas jne. Leppisime kokku summas, aga kuna sa ütlesid mulle halvasti, siis ma natuke vähendan summat, see on seaduslik, minu seadustega. Ei, toredad on need inimesed meil.
08.08.2018 08:07
Kõik algab siiski äriplaani koostamisest, kus TÖÖJÕUD peaks olema esimesel aga mitte viimasel real. Kui palgata ei suuda, teedki täpselt niipalju kui ise suudad.
08.08.2018 08:10
Millegipärast ei räägi keegi maksudest !
Kõrgete maksudega üritatakse alkoholi tarbimist vähendada. Kas kõrgete maksudega on võimalik ka mingeid teisi käitumisi muuta ?
Sotsmaks+tulumaks+käibemaks tapab igasuguse tööisu Eestis. Sellised maksud on Läänes ainult miljonäridest jalgpalluritel !
08.08.2018 08:18
Kahjuks ise, küll mitte toitlustusettevõtjana, olen sama asja kogenud. Tuli poiss kutsekast, jube asjaliku jutuga. Ise tisleri eriala lõpetanud, kuid juba paari esimese päevaga oli aru saada, et mida kõike muud seal koolis neile ka õpetatakse, siis puutöö tunnid olid tal vast küll vahele jäänud.
Palka aga oskas kohe küsida mehemoodi ,ikka kohe eesti keskmine ja suts pealegi. Kõik tööseaduse paragrafid võis peast sulle ette lugeda. Ok, no joonise lugemisega sai ka hakkama, kuid see oli kahjuks ka kõik.
Seda on see aastaid kestnud mämmutamine ja töökasvatuse puudumine teinud. Tõesti, mina enne 100% võõrtööjõu vastane, hakkan seda vaikselt pooldama, sest oma poputatud mehepoegadest enam tolku ei tule.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 10:09
    küsimus, miks sa ei investeeri temasse? Miks sa ootad, et kutsekast tulnud inimene on spetsialist? Saksamaal on ettevõtted mis on kolmandat põlve ühe omaniku käes, koolitavad ise inimese, investeerivad inimesse. Meil otsitakse seda mida pole olemas, minu firmasse sobivat ideaalset töölist. Veel hullem, võetakse inimene ja visatakse masina taha saab hakkama, siis jääb, ei saa.. uus.
    Aga eks iga ettevõte on ka oma juhu nägu!
    09.08.2018 10:14
    Ja auskuke, asi läheb halvemaks juba iga tunniga. Käisin oma vanas koolis mis oli kunagi koht kus sünnivad spetsialistid. Õpetajad olid tasemel, klassid hästi varustatud, õppevahendid tasemel. Mis kunagi oli 8 suurt hoonet on kokku kuivanud ühte majja. Ei austata haridust, siis mida te vingute, et tööjõud on selline millega pole midagi teha. Varsti ei oska enam keegi süüa ka teha, kõik tuleb pakendis ÜRO abipakendites.
    10.08.2018 17:45
    eks kõik need artiklid olegi suunatud tegelikult võõrtööliste kvoodi suurendamiseks! pagulaskeskused neid rõõmsaid töökäsi täis! esimese poolkuud töötavad kuidagi miinimumi eest ja siis on eeststki kadunud -jälle tööjõupuudus (tooge juurde!)!
08.08.2018 08:18
Kuukeskmised näitajad
Tööjõumaksud: 1 314.18 EUR
Maksud töötaja kohta: 109.51 EUR
Hinnanguline keskmine brutopalk: 292.80 EUR
Hinnanguline keskmine netopalk: 282.26 EUR


Aigne taska on üks silmatorkavalt hea palgamaksja. :P

Kuukeskmised näitajad
Tööjõumaksud: 1 511.29 EUR
Maksud töötaja kohta: 167.92 EUR
Hinnanguline keskmine brutopalk: 449.00 EUR
Hinnanguline keskmine netopalk: 432.84 EUR


Kristiina Altmäe on veelgi tubli, ehk president peaks talle lausa medali andma.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    08.08.2018 09:03
    Cofi, väga õige! Ja mitte ainult sotsiaalmaks. Just nendega arvestades tulebki 700/640, muidu tuleks ju oluliselt suurem
    PS. Mulle ei ole vaja seda õpetada, olen ise igapäevaselt selle sees
    08.08.2018 11:45
    Kodanik alvinik on vist esimesele reale tahtnud kirjutada tööjõukulu, mitte tööjõumaksud.
    10.08.2018 17:50
    huvitav, et välismaal suudavad ettevõted tööjõu makse maksta ja ei midagi hullu. meie ettevõtjad ainult seda madala palga ettekäändeks toovadki! kahjuks ei usu ma , et kui homme valitsus mingi ime läbi tööjõu makse alandaks, et siis kohe ettevõtjad jooksevad ummisjalu töölistel palka tõstma! see vahe pandaks kohe enda tasku puhaskasumina ja hädaldataks edasi, et tööjõudu pole ja laisad !
08.08.2018 08:22
Probleem ei ole mitte palgas vaid selles, et palgaga nõustutakse ja siis poole sõidu pealt mõeldakse ümber. Kui palk ei sobi, siis ära kirjuta alla lubadusele sellega rahul olla. Lihtne.
08.08.2018 08:50
Midagi pole teha, tööpuudus on väga vajalik ja motiveeriv. Kes siin seda orjajuttu ajavad, proovige ise ettevõtlust, siis saate teada, kuidas raha tuleb ja kui palju peab selle Eesti keskmise saamiseks rabelema.
08.08.2018 08:50
Kus on tööjõupuudus, kus on tööpuudus. Piirkonniti erinev lugu. Aga ega meil regionaalpoliitikat ju riigis ei ole, meil on kõik Tallinnas ja Eesti ongi Tallinn.
08.08.2018 09:30
Ega tööandjal muud üle ei jää, kui tuleb palka maksma hakata. Ja riigil kuni 70% tööjõumaksud alla lasta. Nii et töötajal ei tasuks emigreeruda või siis oma pisifirmat teha. Nii lihtne see ongi. Tööjõu hind Eestis, täpsemalt kogukulud tööjõule ei ole lihtsalt õiged.
    08.08.2018 10:06
    Tööjõumaksude alandamine ei ole teema. Pole vahet, kas sotsiaalmaksu maksab tööandja või töövõtja, viimasel tuleb see välja teenida niikuinii.
    Kõrgetest tööjõumaksudest räägivad ettevõtjad,. lootuses sotsiaalmaksu osa kasumina välja võtta ja madalat palka edasi maksta. Mis saab pensionidest ja haiguskindlustusest, see neid ei huvita.
    08.08.2018 12:10
    Sotsiaalmaksu maksjaid jääb vähemaks alla piiri, kus riik muutub maksevõimetuks. Riik võiks täna selle trendi ümber pöörata. Õige tulujaotus Eestis oleks selline: 51%-55% töövõtjale, 45-49% riigile. Kui võtta aluseks Läti Henriku aegne rohkem raha kätte süsteem (10% e. kümnis kirikule, teine 10% mõisale, 80% kätte, polnud tõesti pensione ega haigekassat). Mõisa enam pole, võtame siis nii et 20% tulumaks, sellele juurde 29% sotsiaalmaks koos töötuskindlustusega. Ehk riigi saab karbikulude lõppedes 33% asemel 29-ga peetud kui laristamine ära jätta. Õhukese riigi eest 70% ära võtta on liiga palju ja teistpidi, sinna paksu riiki 20 aastat sisse pumbata jätab musta augu ikkagi. kui töötaja ja riigi tulujaotus õigemaks muuta töötaja kasuks. Ja emigratsioon pöördub siis ning noorte tööpuudus väheneb. Ma pakun valimistele uue põhiküsimuse: töötaja ja riigi tulujaotuse ülevaatus seoses muutunud võimekusega majanduslikult riiki ülal pidada.
    08.08.2018 17:24
    Aga sellest mis kätte jääb läheb ju hetkel veel 20 protsenti käibeks, seega lõpuks saad ikka asja vähem kui poole eest oma töö viljana
Anonüümne kommentaar
08.08.2018 09:33
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "vaesusjuht" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.08.2018 09:43
Muidugi, töötukassa peaks ka uurima neid ettevõtteid, miks on kaadrivoolavus jne.
Anonüümne kommentaar
08.08.2018 09:47
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "KODANIK." poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.08.2018 10:03
Ka töötaja ei suuda hooajatööga rahavaru koguda, et aasta läbi toime tulla.
Nii ta siis otsibki, kus saaks rohkem.
Kus raha taga, seal ei ole probleemi kaadriga. Väga ruttu saavad lumehelbekesedki aru, kuidas asjad käivad.
Ja noori, kes on algusest peale valmis töötama, leidub samuti.
Töötaja asi ei ole end firma nimel lõhki kiskuda.
See aeg on möödas.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega