“See on meile väga heaks visiitkaardiks, et Viking Line oma laevad meile remonti toob. Tänu sellele, et Viking Line meie töö kvaliteeti ja tähtaegadest kinnipidamist kõrgelt hindab, on paljud teisedki Skandinaavia laevaomanikud laevu meie juures remontima hakanud,” ütles BLRT Grupi Tallinna Laevatehase arendusdirektor Kalle Pedak.

Plaanilise dokiremondi käigus tehakse Rosellale suures mahus torutöid, puhastatakse ja värvitakse laeva kere, tankid ja vaheruumid. Kokku vahetatakse välja üheksa tonni metalli. Remonditakse ka laeva katlaid ja mehhanisme.

Remonditöid juhib Tallinna Laevatehase üks kogenumaid laevamänedĻere Igor ·elajev, kes juhtis aasta tagasi ka reisiparvlaeva Šlandsfärjan remonti.

Raskendavate jääolude tõttu kulus laeva veest väljatõstmiseks terve päev.

Laeva veealune osa puhastatakse ja värvitakse inertvärviga. See on jääkindel värv, mis ei kulu vastu jääd hõõrdumisel maha. Töö nõuab eritehnoloogiat ja temperatuurireĻiimi (metalli temperatuur ei tohi langeda alla +5 °C), mis seab töö kvaliteedile kõrged nõudmised.

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani väitel on ettevõte viimase 2-3 aastaga suutnud teha otsustava läbimurde Skandinaavia turule. Selle üheks eelduseks ongi olnud suurte laevaomanike, Viking Line’i ja Silja Line’i usalduse võitmine.

BLRT Grupp on kolmel korral võitnud Soome riigihanke konkursi jäälõhkujate remondiks. Esimesel korral oli siin remondis 2001. aasta septembris Soome jäälõhkuja Otso. Seejärel oli 2002. aasta aprillis remondis Fennica ning kolmandana 2002. aasta juunis Kontio.

“BLRT Gruppi koos Leedus asuva tehasega võib nimetada üheks juhtivaks laevaremondi- ja laevaehitustehaseks Läänemere ääres,” ütles BLRT Grupi avalike suhete juht Urmas Tooming.

BLRT töötleb metalli

BLRT Grupp tegeleb peale laevaehituse ja -remondi veel suurte metallkonstruktsioonide valmistamisega, vanametalli töötlemisega, masinaehitusega, metallide müügiga, sadamateenuste osutamisega, tööstuslike ja meditsiiniliste gaaside tootmise ja müügiga ning raudteeveeremi remondiga.

BLRT Gruppi kuuluv eritööde remondifirma Valgekaru on spetsialiseerunud remondi tegemisele ujuvatel laevadel ja väljaspool Koplis asuvaid dokke. Mobiilne üksus lendab lennukiga Stockholmi või Helsingisse või mõnda teise sadamasse ja teeb vajaliku töö ära merel või teiste riikide sadamates. Näiteks taastasid nad pärast tulekahju reisiparvlaeval Mariella katlad, mis olid valmistatud BLRT Grupis.

Eelmisel aastal võeti BLRT Grupis vastu otsus rajada omale elektrijaam ja detsembrikuus lõppeski Kopli territooriumil kahe maagaasiga töötava kombijaama rajamine. Kummagi jaama elektrivõimsus on 1,2 MW ja soojusvõimsus 1,5 MW. Nende jaamadega katab ettevõte 100 protsenti oma soojus- ning 50 protsenti elektrivajadusest.

Praegu toimub kombijaamade häälestamine.