Sadama avamine saab teoks tänu Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) poolt eraldatud toetusele, mis tuleb Euroopa Regionaalarengu Fondi kaasrahastatava Väikesadamate võrgustiku arendamise meetmest. 2,4 miljoni eurost, millega toetati kokku 16 väikesadama arendamist, eraldati Suur Holmi sadamale 175 000 eurot.

„Toetuse raha eest täitsime Veeteede Ameti poolse, kuid seadustest mittetuleneva ettekirjutuse. Ehk siis laiendasime meie poolt Veskiviigi sadamale juba kord kaevatud 8-meetrise ümbersõidukanali 25 meetri laiuseks, nõutust 5 meetrit laiemaks. Sõitku kasvõi külg ees, kui oskavad!" rääkis sadama omanik Viktor Siilats.

"Pärast Veskiviigi sadamale sissesõidutee rajamist taastasime Veeteede Ameti poolt omavoli korras lõhutud kaid selliselt, et 30 kaikohta tekkis juurde. Peale selle rajasime betoonslipi ja lähipäevadel jõuab kohale meie tellitud tõstuk, et veesõidukeid saaks ka staapelplatsile tõmmata,“ lisas ta.

Siilats tuletas meelde, et Veskiviigi sadama rajamise aegu sätestas seadus, aga ka Vabariigi valitsuse korraldus, et nende sadama sissesõidutee peab kulgema ümber Suur Holmi sadama ja ei tohtinud kattuda ühegi sadama akvatooriumiga ning sellise sissesõidutee rajamine oli uue moodustatava sadama ehk Veskiviigi sadama kohustus, millest nad Siilatis väitel poliitikute abil kõrvale viilisid.

Veel eelmise aasta juunis olid Siilatsil sadamaga hoopis teised plaanid - ärimees tahtis sadama mijoni euro eest maha müüa.

Siilats ütles siis Lääne Elule, et tema eesmärk on likvideerida kogu investeering Haapsalus. "Aeg on lõpetada halvaks läinud rahale hea raha järeleloopimine," ütles ta.

"Sadam sai tänavu kümneaastaseks. Selle ajaga oleks tast võinud saada Läänemere parim väikesadam," märkis Siilats. "Paraku, ka siis kui kõik probleemid ühtäkki laheneksid, ei saaks temast kunagi enam sellist sadamat, nagu ta algselt kavandatud sai ja nagu ta võinuks olla. Aga poolpidust ei viitsiks ju pidada."

"Unistada ju ikka võib," kommenteeris miljoni euro suurust hinnalipikut naabruses asuva Veskiviigi sadama üks omanikke Aivar Reivik.