Saaremaa Laevakompanii grupi ettevõtete konsolideeritud käive moodustas 2012. aastal 24,8 miljonit eurot, mille juures teeniti 1,8 miljonit eurot koondkahjumit. Reisijate ja sõidukite merevedu avalikul liiniveol moodustab grupi müügitulust 90,1%, müügitulu üleveoteenuse osutamisest kasvas 8,8%, samal ajal kujunes üleveoteenuse korraldamisest tegevuskahjumiks 3,8 miljonit eurot.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul põhustasid kahjumi suured investeeringud. Siina hulka kuulub tema sõnul nii üle 90 miljoni eurone erainvesteering uutesse laevadesse kui ka riigi poolt sadamatesse suunatud 40 miljonit eurot EL struktuurifondide vahendeid. "Uute laevade tellimine sai võimalikuks eeldusel, et riigi poolt tellitavate reiside arv kasvab sõidukite ja reisijate arvu kasvuga vähemalt samas proportsioonis. Selle asemel hakkas riigitellimus uute laevade saabudes hoopis vähenema. Samal ajal nõudlus omakorda kasvab järjepidevalt," märkis Rihvk.

Väinamere liinide reisijastatistika näitab, et reisijate arv kasvab kiirenevas tempos juba teist aastat, alates uute laevade liinile toomisest. Hea reisiteenus meelitab saartele kodu- ja väliskülalisi ning majandus elavneb päevadega. „Müüt, et saartele pääs on keerukas ja aeganõudev, on murtud. Tänavune jaanipäev tõestas oma rekorditega taas, et esmalt tuleb luua võimalus ja tarbimine järgneb sellele. Avaliku liiniveo puhul peab see reegel paika. Tipphooaja sõidugraafik rahuldab täna liinide esmased vajadused, kuid nüüd on oluline tagada aastaringne kvaliteetne teenus saarte majandusruumi arenguks ja selle võti on tihedam sõidugraafik kogu hooajal," lausus Rihvk.

Rihvk ütles, et kui ettevõte ei tule praeguse ärimudeli alusel majandustegevusega toime, peab leidma väljapääsu. „Oleme riigile teinud ettepaneku reiside arvu suurendamiseks. See on hädavajalik teenuse kvaliteedi hoidmiseks ja jätkuvaks parendamiseks ning kasvataks ka reisitasude summat, et katta uute laevade finantskulu. Halb lahendus oleks mõne uue laeva müük või väljarentimine. See tähendaks järsku tagasiminekut mitmeaastase tööga saavutatud teenuse tasemes ning seda ei soovi mitte ükski osapool, ei vedaja, tellija ega saarte kohalikud kogukonnad."