Pakutud kokkulepe, kuhu on kaasatud föderaalvalitsus ja umbes 475000 Volkswageni omaniku advokaadid, hõlmab maksimaalselt 10,3 miljardi dollarit tagasi ostmaks defektiga autosid nende skandaalieelse hinnaga ja on ette nähtud ka rahaline kompensatsioon autoomanikele, kirjutas The New York Times.

Rahalist kompensiatsiooni pakutakse igale autoomanikule vahemikus 5100 kuni 10 000 dollarit sõltuvalt auto väärtusest. Vaatamata tehingu suurusele, mis vajab veel föderaalkohtuniku heakskiitu, katab kokkulepe vaid väikest osa 11 miljonist petutarkvaraga diiselautost üle maailma. Suurem osa neist autodest on kasutusel Euroopas.

Siiski on Ameerika Ühendriikides tegu märkimisväärse kokkuleppega Volkswageni petta saanud klientidele.

Selle asemel, et müüa sõidukid tagasi Volkswagenile, võivad USA-s autoomanikud valida ka autode parandamise õigetesse standarditessse, kuid see tähendaks tõenäoliselt ka mootori võimsuse vähenemist. Samuti on meetodid, mida Volkswagen autode parandamiseks plaaninud ootamas veel Keskkonnaagentuuri heakskiitu.

Tsiviilkokkulepe oleks kõige suurem seni terves autotööstuse ajaloos, ületades 1,4 miljardit dollarit, mida Toyota maksis, et lahendada kohtuasja vigaste gaasipedaalide pärast ja rohkem kui 2 miljadit dollarit, mida General Motors pidi maksma praakide käivitusmehhanismide eest.

Volkswagen tunnistas eelmisel aastal, et nad on paigaldanud petutarkvara 11 miljonile autole üle maailma. Sellega kaasnevalt ei ole neil autodel võimalik läbida ka olulisi saasteteste.