Eestisse Volkswageneid importiv Saksa Auto peab enda võimalusi kogu Baltikumi katvaks sõidukite ainumaaletoojaks saada võrdseks Läti konkurendiga, kes nädalapäevad tagasi ootamatult sama ambitsiooniga esines.

“Meie võimalused Baltikumis ainsaks Volkswagenite importööriks saada on teoreetiliselt sama suured kui lätlastel,” lausus Saksa Auto juhatuse esimees Erki Aavik eile.

Oktoobri esimesel nädalal teatas Lätis Volkswageneid maale toov Motors Latvia Volkswagen Centrs Riga, et neist võib uuest aastast saada nimetatud Saksa sõidukite maaletooja kogu Baltikumis. Sellega sattus otseselt löögi alla Saksa Auto Volkswageni importööristaatus Eestis ning Eva Auto oma Leedus. Müügistrateegia võimaliku muutmise põhjus võib tuleneda asjaolust, et tehases on vahetunud mõned regiooni automüügi eest vastutavad töötajad.

ebakorrektne teade. “Lätlaste üllitatud pressiteade ei olnud korrektne, kuna mingisuguseid otsuseid pole sündinud,” rääkis Aavik. “Sellest tulenevalt peavad nad nüüd tehasele aru andma. Usun, et nende avaldus oli emotsionaalne puhang.”

Nädalapäevad tagasi avalikkuse ees ambitsioonika avaldusega esinenud lätlased on muutunud ootamatult sõnaahtraks.

Motors Latvia tagasitõmbumisest annab märku ettevõtte turundusjuht Ineta Dubava, kes viitab mitmendat päeva telefonile vastates kiirele ajakavale. “Praegu pole midagi öelda,” ütles ta eile Eesti Päevalehele. Samas lisas Dubava, et nädala lõpus võib olla olukorra kohta täiendavat informatsiooni.

Eesti Päevalehe andmeil on lätlaste Motors Latvia samas mitu kuud üritanud ainuõigust endale püüda. Läbirääkimised on käimas sakslaste endi vahel, kuna kontsernilt püüab õigusi välja kaubelda Motors Latvia omanik Saksa Kitners Fonds. See on nende eelis.

Tehasega on viimastel päevadel väidetavalt samadel teemadel rääkinud ka Saksa Auto, kellel on samuti oma eelis.

saksa auto müüb enam. “Saksa Auto on konkurentsitult suurem ning müüb mitu korda rohkem,” ütles Aavik. “Lätlased on suhteliselt uued tegijad.”

“Kui oleks võimalus, siis hakkaksime hea meelega kogu Baltikumi katvaks importööriks,” möönis Aavik siiski.

Osalt viitab Aavik ka senise olukorra säilimisele, kus igas Balti riigis on kohalik turgu tundev importöör.

“Oleme juba viis aastat tegelenud Volkswagenite müügiga ja selle aja jooksul on olnud ka varem kurioossusi,” kinnitas Aavik. “Sakslased nägid esialgselt strateegias ette suurt klaassalongi Põlvasse, neli aastat tagasi soovisid sakslased, et Lõuna-Eesti peadiiler asuks Antslas.”

“Baltikum on liiga väike, et midagi ekstra liikuma panna,” märkis ta. “Kui elevandid kaklevad, tallatakse rohi ära ja kui elevandid armastavad, tehakse seda samuti,” ütles Aavik.

Kui teravas võitluses jääks peale Läti firma, ei tooks Aaviku kinnitusel ka Saksa Auto diileriks kujundamine kaasa suuri muutusi. “Põhiäri ehk autode müümine ja teenindamine jääb alles ja sellest tuleb meie ärikasum. Mingit lööki poleks,” selgitas Aavik.

Põhiliselt Volvosid müüva Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul muutuks otsustamine tsentraliseeritumaks ja kooskõlastamise vajadusest tingitult aeglasemaks.

Saksa Auto omanikud on võrdsete osalustega Taani importöör Skandinavisk Motor Co. ning Eesti Talleks AS.