Vopak teatas, et 6-12 kuu jooksul uuritakse välja, kas Algecirase, Amsterdami, Hamburgi ja Tallinna terminalide eest oleks võimalik head hinda saada. "Kui head hinda ei saa, siis me ei müü," sõnas ettevõtte finantsjuht Gerard Paulides.

"Tegu on ühe aktsionäri teatega ning me ei saa kommenteerida aktsionäri teadet või tegevust," märkis Vopak E.O.S. kommunikatsioonijuht Olga van Kampen.

Vopaki omanikeks on võrdselt Vene transpordifirmale N-Trans kuuluv Global Ports ning Hollandi Koninklijke Vopak. Esimene terminal avati Tallinnas 1996. aastal, kokku töötab firmas ligi 500 inimest. Vopak käitleb Venemaalt, Valgevenest, Kasahstanist jm pärit raskeid ja kergeid naftasaadusi.

Vopak avaldas täna viletsad kvartalitulemused, mille peale aktsia hind kukkus Amsterdami 7,5 protsenti. Ettevõtte teise kvartali ärikasum vähenes aastaga viis protsenti, 180,7 miljoni euroni. Analüütikud ootasid 188 miljoni eurost kasumit ja terminalide 87 protsendist täituvust. Terminalide täituvus kukkus 90 protsendilt 85 protsendini.

Vopaki puhaskasum vähenes üheksa protsenti, 67,2 miljoni euroni. Käive taandus aastaga viis protsenti, 309,9 miljoni euroni.

Eestis teenis Vopak mullu ligi 100 miljonit eurot kahjumit, aasta varem oli kahjum 57,7 miljonit.

Vopak on säästuprogrammil. Kulubaasi vähemalt 25 miljoni euro võrra vähendamise plaan on täidetud ja programmi eesmärk tõsteti 40 miljoni euroni.

Valdo Kalm: kindlasti leitaks ostja

"Kuulen esimest korda seda uudist. Kohaliku Vopakiga on plaanid, see pole saladus, LNG terminal avada. Mul on raske kommenteerida. Meil on päris hea strateegiline terminal, küsimus on, kes oleks selle ostja. Kuna infrastruktuur on olemas, siis kui läheb müügiks, keegi kindlasti ostab," märkis Tallinna Sadama juht Valdo Kalm.