"Mingil põhjusel arvab valitsus, et välismaalased on paremad kui kohalikud inimesed," kirjutas WSJE, viidates Siffile ja mullu Eesti juhtivaks ärimeheks nimetatud Luukasele.

Mõlemad naftavürstid arvavad, et valitsus on neile selja keeranud, kuna raudtee on transiidiäri süda, märgib WSJE.

Valitsuse kaalutlused ei ole kuigi mõistatuslikud, sest raudtee müügiga lääne investoritele loodab valitsus kiirendada ühinemist EL-ga, kirjutas ajaleht.

Valitsus tahab panna kuni 66 protsenti AS Eesti Raudtee aktsiatest aprillis enampakkumisele. Analüütikute sõnul võib osalus tuua sisse kuni 200 miljonit dollarit.

Tegemist on endise nõukogude bloki esimese raudtee erastamisega ning seetõttu jälgivad seda tähelepanelikult nii Läti kui Leedu kui muud endise sotsialismibloki riigid.

Siffi ja Luukase kahjuks räägivad ajalehe hinnangul nende Vene sidemed.

"See osa majandusest võib minna kas ida või lääne kontrolli alla. Me tahame tugevat strateegilist lääne investorit," ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson WSJE-le.

Potentsiaalsed lääne investorid, sealhulgas UniRail LLC, OmniTRAX Inc., Rail World Inc. ja Skanska AB on käinud Eesti ersatamisagentuuris olukorraga tutvumas.

Siff ja Luukas on valinud liitlaseks Chicago Rail Worldi, et parandada oma shansse erastamisel. Nad on hoiatanud, et erastamine, mis jätab kõrvale nemad ja nende transiidikontserni Pakterminali, võib peatada ka Vene naftavoolu.

Kuigi Vene võimud ei ole eelolevat erastamist kommenteerinud, on teada, et loodusressursside väljavedu kontrollivad ministeeriumid, märgib ajaleht.

Hoiatavaks näiteks on LUKoili investeeringust loobunud Leedu Mazheikiu Nafta, mis oli sunnitud möödunud aastal Vene tooraine puudusel korduvalt töö seiskama.

"Selles äris on oluline hoida suhteid Venemaaga," ütles John Wilson Deloitte & Touche'st.