Luues sisu, mis arvestab kliendi huvisid, sütitad andmepõhise tegevuse, mida saab aja jooksul analüüsida ja vajadusel muuta.

John Kennedy on HubSpoti esindaja Skandinaavias ning kreatiivse grupi Kennedy Anderson tegevdirektor, kes valdab üha kiiremini avanevates andmemahtudes orienteerumist ning andmevoogude nii tööriista kui ka meetodina kasutamist. Firmad on hakanud mõistma, et ostuprotsessi mõjutamiseks ei tule mitte keskenduda probleemidele, vaid tulemuslikum on hankida asjakohast infot, et kliendi ootustes selgusele jõuda. Nii on klient kaasatud müügiprotsessi juba algstaadiumis. Levinud viga on see, et kliendiga suheldes nähakse kohe võimalust toodet müüa. Andmepõhise turunduse keskmes pole aga mitte müügitöö, vaid sisuloome ja selle jagamine, st teavitamine ja harimine. Kontakti süvenedes otsitakse koos uusi väljundeid ja alles siis on aeg müügile mõelda.

Promootorid ei tegutse tühja koha pealt, nad alustavad külalistena. Spetsiifilised marketingi aktsioonid ja tööriistad aitavad algselt võõrastel isikutel promootoriteks saada. Aja jooksul õpitakse sihtgruppi tundma ning nii saab vahendada üha isikupärasemaid teateid. Kanalite rohkus on iseloomulik, sest inimestega kontakteerutakse nende loomulikus keskkonnas.

Sisu loomine, jagamine ja analüüsimine töötavad koos nagu hästi õlitatud masin, võimaldades keskenduda õige sisu jagamisele õigel ajal ja õiges kohas. Nii on turundustöö relevantne, mitte pealetükkivalt sekkuv. Nii toimides sünnib marketing, mis inimestele meeldib.

Kaasata tuleks „õigeid“ inimesi, kellel on potentsiaali saada õnnelikeks klientideks. Esimene samm ongi ideaalse ostja defineerimine demograafiliselt, eluviisi ja infoallikate järgi, kus isik uusi impulsse saab. Inbound marketing aitab ideaalostjat identifitseerida, õpetab n-ö digitaalset kehakeelt mõistma. Sõnumi edastamiseks tuleb potentsiaalse ostja profiili tunda, et osataks vastata küsimisele, millist suhtlemismeetodit valida, et müügiprotsessini jõuda. Ideaalostja on pooleldi väljamõeldud isik, keda pole võimalik kirjelduse järgi ära tunda, kuid kelle vajadustest ja eelistustest, samuti valupunktidest ollakse teadlikud. Andmepõhise turunduse analüüside käigus luuakse 1-4 peamise ostja portree, lisaks potentsiaalsete ostjate profiil, käitumine. Samuti selgitatakse välja, kas ostja esmane vajadus on usalduse olemasolu või enda hellitamine. Loomulikult on vaja teada ka seda, kuidas inspireerida ostjad sotsiaalmeedias tegutsema.

Andmepõhise turunduse kui mootori kütuseks on sisu, sest sisuta puudub magnet, mis tõmbaks külastajaid soovitud veebikeskkonda. Sisu loomisel on ülioluline lähtuda kliendi vaatepunktist ja vajadustest, mitte enda ootustest. Võlusõnadeks on distsipliin, sisu, kreatiivne mõtlemine – ja mitte müügitöö. Piltlikult öeldes tuleb ühe inimese kohta luua üks blogi nädalas, lisaks 2-3 inspireerivat postitust sotsiaalmeedias, millest John Kennedy soovitab alustada. Valuutaks on e-mailide aadressid. Arvestatavalt võtab see tööprotsess aega ühe päeva nädalas, nn kuldseks perioodiks võib pidada poolt aastat, kui andmete voogu analüüsides õnnestub materjal oskuslikult ära rakendada. Ohuks on liiga üldine või laialivalguv sisu ning müügitöö liiga varajases staadiumis.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.