Täna, kolm kuud pärast McDonald'si avalikku teadaannet Venemaalt lahkumise kohta, avas kiirtoidukoht esimest korda uksed uue nime all. Moskva Puškini väljaku restorani tuli kohale sadu inimesi.

Käesoleva aasta mais müüs rahvusvaheline toidukett oma 850 Venemaal asuvat restorani miljardär Alexander Govorile, kes oli juba varasemalt Vene McDonalds'ite tegemistes asjaosaline. Govor tegeles juba enne keti täielikku riigist lahkumist mitme McDonalds'i frantsiisi Venemaa restoraniga.

Alles paar tundi enne Puškini väljaku restorani avamist teatati Venemaa keti uuest nimest, milleks on „Вкусно и точка“. Logo on teistsugune, kuid meenutab endiselt McDonalds'i kuldset kaart: ring ja kaks kollast piklikku kuju, mis kujutavad endast veiselihapraadi ja friikartuleid.

Lisaks Puškini väljaku restoranile avati pühapäeval üle Moskva veel 15 endist McDonalds'i toidukohta. Keti peadirektor Oleg Paroev ütles, et eesmärgi järgi võiks neid kuu lõpuks olla avatud kakssada tükki. Seestpoolt meenutab restoran McDonald'sit ennast. Toidukohas olid puutetundlikud ekraanid tellimuste esitamiseks ja tuttavas polosärgis vormiriietuses töötajad.

Osana müügilepingust, mille suurus avalikkusele teada ei ole, nõustus uus omanik säilitama kõik 62 000 inimest, kes olid enne McDonald'si lahkumist restoranides tööl.

Väljaanne AP raporteeris, et kuigi rahvast oli Puškini tänava väljaku restoranis täna palju, ei olnud see võrreldav 1990. aastal McDonald'si avamise mölluga, kui inimesed ootasid tundide kaupa järjekorras. Toona oli McDonald'si avamisel Venemaal ka poliitiline tähendus: see tähistas Raudse eesriide langemist ja vaba lääne maailma avanemist Vene inimestele. Avamine oli toona moskvalastele esimene maitse 4lääne kaubast ja teeninduse tõhususest. Ühtlasi oli see ka märk sellest, et Nõukogude Liit on aeglaselt langetamas oma valvsust ja lubanud riiki välismaist kultuuri.

„See on ajalooline koht – McDonald'si lipulaev,“ ütles keti uus omanik Govor ajakirjanikele. „Oleme kindlad, et meie kliendid ei märka vahet,“ ütles peadirektor Paroev. Ta lisas siiski, et ettevõte otsib uut karastusjookide tarnijat, sest Coca-Cola varud on piiratud.

Jaga
Kommentaarid