Värskendatud T-Roc on tootja hinnangul nüüd oma suuremale vennale Tiguanile veelgi lähemale liikunud. Sellest annab märku nii autoga kaasa tulev R-Line’i varustuspakett kui ka auto esiosa läbiv premium-LED-riba. Suurenenud on uue T-Roci mudeli puhul nii pagasiruum kui ka tagumistele istujatele mõeldud jalaruum.

Pakiruum (445 liitrit) on ajastutruult kahekihiline. Kui selle põrand ülemisse asendisse tõsta, on lävepakk madal, kuid põhja alla jääb arvestatav ruum nii ohutuspaketile kui ka kõigele muule vajalikule ja ebavajalikule. Uuel mudelil on varustuses ka jalaga avatav tagaluuk, mis muudab pagasi laadimise autosse veelgi lihtsamaks.

Eraldi ära märkimist väärib aga T-Roci tagaiste. Võrreldes VW Golfiga on jala-põlveruumile lisandunud mõned kriitilised sentimeetrid, mis muudab auto täisväärtuslikuks nii neljale inimesele kui ka pisut kopsakamale pagasile. T-Roc ei ole pisut kõrgemaks tõstetud Golf, vaid tunduvalt praktilisem auto!

Lisavarustus kallimatelt mudelitelt

Uuenenud on pea kõik juhiabid – sõidujoonte jälgimine, parkimisabi – ja tavapärasele püsikiirushoidjale on lisandunud ennetusfunktsioon (jälgib GPSiga auto asukohta kaardil ja võtab enne kurvi ise kiiruse maha). Harjumuspärast kasutuskogemust need abilised siiski ei sega ning töötavad vaikselt taustal, mitte ei sunni juhti nendega kogu aeg maadlema.

Juhi ees on multifunktsionaalne rool ning info- ja meelelahutusekraanid, mis sõltuvalt varustustasemest on kas 6,5- või 9,2-tollised, samuti digitaalne näidikuplokk, mida on lisavarustusena võimalik tellida kuni 10,25-tollise Digital Cockpit Prona. Apple CarPlay ja Android Auto funktsioonid saab soovi korral juhtmevabalt infolustisüsteemi integreerida. Need toimetavad iseseisvalt – juhi autost lahkudes jäävad vait ja käivituvad automaatselt koos mootoriga.

Møller Auto salongidesse jõudnud uuenenud T-Roci puhul saab valida kolme bensiini- ja kahe diiselmootori vahel ning kuuekäigulise manuaalkäigukasti või seitsmekäigulise automaatkäigukasti vahel.

Uuri auto kohta lähemalt: www.volkswagen.ee

Fotograaf Ardo Kaljuvee neljapäevane seiklus T-Roci roolis

Uuenenud T-Roc on väga sobilik nii igapäevasõitudeks kui ka maale seiklema minekuks – mahutab kenasti ära nii SUP-lauad kui ka näiteks tõukerattad. Allaklapitavad tagumised istmed annavad omakorda veel asjade vedamiseks ruumi juurde – talvel mahuvad peale suusad ja lumelauad, suvel matkavarustus, lemmikloomad koos puuriga ja mida kõike veel on inimestel vaja aktiivse puhkuse veetmiseks. Puhkusevälisel ajal aga sobib auto kõikidele, kes igapäevaselt vajavad töövarustuse vedamiseks ruumi rohkem, kui on portfellis või seljakotis.

Oma neli päeva kestnud testisõidu järel julgen T-Roci soovitada aga peamiselt neile, kellel vaja igapäevaselt teha palju linnasõite, vahel on vaja astuda aga asfaldilt muule pinnasele, ja kes samal ajal ootavad autolt ka nobedat edasiminekut. T-Roci puhul on tegemist justkui legendaarse VW Golfi välja venitatud versiooniga, suurema Golfiga. Neile, kellele Golf meeldib, on T-Roc justkui kingitus, sest klassikaks ja legendiks kujunenud Golfi järgmisest aastast enam ei toodeta.

Auto puhul meeldib mulle väga ka uuenenud rool ja auto juhitavus tervikuna – nii linnas kui ka maanteel püsib auto hästi teel ja kõrgem kliirens lubab ka põlluservale sõita või parkida veidi teelt eemale. Väikese kere kohta on ka standardina autos olev 1,5-liitrine nelja silindriga turbomootor kohati nagu natuke isegi liiga võimas. Edasi liikumine on äkiline ja sportlikkusest just puudu ei tule. Kogu äkilisuse juures ei kaota auto aga oma mugavust, ka pikemal sõidul hoiab tool värskena ja sõitmine on lust, mitte töö.

Ökonoomsus sõltub paljuski sõidustiilist ja juhi soovist proovida-katsetada T-Roci piire. Kui alguses, autoga salongist välja sõites proovida kiirendust, kohaltminekut ja muud põnevat, siis kindlasti ei saa ökonoomsusest rääkida. Kui aga lihtsalt linnavahel argisõite teha ja maanteel niisama kulgeda, siis muutub T-Roc vägagi kokkuhoidlikuks. Isegi äkilisema sõidustiili puhul ei läinud minu sõitmiste juures keskmine kütusekulu T-Rocil üle 8 liitri 100 kilomeetri kohta. Ma arvan, et see on kõiki minu kiirendusi ja katsetusi arvestades väga mõistlik kütusekulu.

T-Roc R-Line’i puhul on kindlasti suureks eeliseks vanemate mudelite ees ka puutetundlike nuppudega rool ja uuenenud kliimaseade. Talvel lisab sõidumugavust kolmeastmeline roolisoojendus. Mis aga püsikiirusehoidja juures on võib-olla mitte nii tavaline – toimub automaatne kiiruse vähendamine enne kurvi, et lisada veel rohkem turvalisust. Kui auto selline juhiabi aga segab, saab selle ka välja lülitada.

Volkswagen T-Roc ja aktiivne elu käivad käsikäes.

Jaga
Kommentaarid