Harju maakohtus pooleliolevas Tallinna Sadama kohtumenetluses ilmnes tunnistajate ütlustest asjaolu, kuidas Tallinkil oli 2015. aastani sadamaga eridiil, mille tulemusena võis Tallink ühe Äripäeva allika hinnangul teenida riigifirma arvelt soodustusena hinnanguliselt vähemalt paarkümmend miljonit eurot.

Täpsemalt puudutas soodustuste tegemine reisijatasusid, mis ei rakendunud konkurentidele nagu Viking Line või Eckerö Line. Tallinki ja Tallinna Sadama erisuhe kestis kokku kuus aastat: 2009. kuni 2015. aastani.

Tallink ja Tallinna sadam kommentaare ei jaga

Delfi Ärileht uuris soodustuste kinnitust ka Tallinkilt, kuid ettevõte keeldus kommenteerimisest. „Tallink ei jaga kommentaare seoses kohtuasjaga, milles ei ole osaline,“ teatas ettevõtte kommunikatsioonijuht Katri Link.

Link juhtis tähelepanu üksnes 2021. aasta kohtuprotsessile. „Tallink ja Tallinna Sadam sõlmisid käesoleva aasta alguses kompromisskokkuleppe sadamatasude langetamiseks, mis viitab sellele, et Tallinna Sadama sadamatasud olid varasematel perioodidel liiga kõrged. Nimetatud kokkulepe ei puuduta vaid Tallinki tasusid, vaid ka Eckerö Line’i ja Viking Line’i tasusid.“

Tallinna Sadam midagi ümber ei lükka, samas ei kinnita ka. „Tallinna Sadam ei pea võimalikuks ja õigeks kommenteerida kohtuväliselt pooleliolevat kohtumenetlust kriminaalasjas. Seda muuhulgas ka põhjusel, et ennatlik on teha järeldusi ainuüksi ühe-kahe tõendi või ühe süüdistatava kaitsja väidete põhjal,“ teatas kommunikatsioonijuht Sirle Arro.

Arro lisas, et käimasolevas kriminaalasjas arutatakse muuhulgas süüdistust altkäemaksu andmises AS Tallinna Sadam endistele juhatuse liikmetele Allan Kiilile ja Ain Kaljurannale. „Sellega seoses on Tallinna Sadam endiste juhatuse liikmete vastu esitanud tsiviilhagi ja osaleb menetluses kannatanuna.“

Delfi Ärileht saatis päringu ka Eckerö Line'ile ja Viking Line'le, kuid ei õnnestunud neid tabada.