Töötaja soovitusel põhinevatest ehk nn referral-programmidest on tänaseks saanud IT-firmade värbamisstrateegiate loomulik osa. Tavaliselt näeb asi välja nii: töötaja tunneb mõnd väärt inimest, kes võiks ettevõttesse oma oskuste ja väärtuste poolest sobida, annab sellest märku värbamistiimile, ja kui kristallkingake leiab omaniku ning kandidaadist saabki kolleeg, antakse soovitajale selle eest ka veidi preemiat.

Ehkki täpsemad tingimused ja praktikad on ettevõtete lõikes veidi erinevad, peavad kõik tehnoloogiafirmad, kellelt loo jaoks kommentaari palusime – Monese, Helmes, Veriff, Wise, Dynatrace, Testlio, Bolt, Starship, Nortal ja Skeleton – soovitusprogrammi oluliseks osaks uute tiimiliikmete leidmisel. Mõnel pool suisa nii oluliseks, et soovitajatele pannakse uute kolleegide värbamise eest preemiana välja tuhandeid eurosid. Ja mõnel pool läheb programmil nii edukalt, et suisa pooled uued töötajad jõuavad ettevõttesse just nimelt töötajate soovituste kaudu.

Loe lähemalt Geeniusest.