Taani hiid, mida peetakse laialdaselt maailmakaubanduse baromeetriks, teatas, et tema kasum enne intressimakseid, maksukulu ja amortisatsiooni jõudis neljandas kvartalis 6,5 miljardi dollarini, mis jäi alla Refinitivi analüütikute prognoositud 6,77 miljardi dollarile ja oli madalam ka 2021. aasta sama kvartali 8 miljardist dollarist.

Mereveo hindade jätkuv tõus

See viis kogu aasta EBITDA näitaja 36,84 miljardi dollarini, mis jääb alla ettevõtte prognoositud 37 miljardi dollari suuruse prognoosist, kuid on kõigi aegade parim aasta-tulemus.

Maersk koges 2022. aastal „erakordset“ aastat tänu mereveo hindade jätkuvale tõusule, kuid märkis oma rekordilise kolmanda kvartali tulude aruandes, et need hinnad on jõudnud haripunkti ja normaliseerumine mõjutaks negatiivselt kasumit, kusjuures endine tegevjuht Søren Skou hoiatas „tumedate pilvede eest silmapiiril“.

Uus tegevjuht Vincent Clerc, kes võttis juhtimise üle selle aasta alguses, ütles kolmapäevases avalduses, et 2022. aasta oli „tähelepanuväärne rohkem kui ühel viisil“.

„Kuigi me teatame ettevõtte ajaloo parimast finantstulemusest, oleme ka viinud partnerlussuhted oma klientidega uuele tasemele, toetades nende tarneahelaid lõpuni välja praegustel väga murrangulistel aegadel,“ ütles Clerc.

Venemaalt lahkumine andis põntsu

Neljanda kvartali lastide mahud langesid aastaga 14%, samal ajal kui veomäärad langesid aastaga 3,5%, mille tulemusel vähenesid tulud kvartalis 17,8 miljardi dollarini.

Maersk sai aasta jooksul 511 miljoni dollari suuruse löögi ka sellest, et ta püüdis oma tegevust Venemaal lõpetada, mille lõppeesmärk on riigist täielikult lahkuda.

Ettevõte teatas, et 2022. aasta neljandas kvartalis suurenes rahavoog 6,5 miljardi dollari võrra võrreldes eelmise aastaga ning samuti korraldati 685 miljoni dollari suurune aktsiate tagasiost.

Maersk tõstis oma dividendi 2500 Taani kroonilt aktsia kohta 4300 Taani kroonile (620,33 dollarile) aktsia kohta.

2023. aastaks ootab Maersk, et baaskasumiga seotud EBITDA langeb 8 ja 11 miljardi dollari vahele.

Ta ütles, et prognoos põhineb „ootusel, et varude korrigeerimine on lõpetatud esimese poolaasta lõpuks, mis viib tasakaalustatumale nõudluskeskkonnale, et 2023. aasta globaalne SKP kasv jääb vaoshoituks ja et globaalne merekonteinerite turg kasvab vahemikus -2,5% kuni +0,5%“.