Transport Ticketing Global on ühistranspordi valdkonnas üks tähtsamaid sündmusi, mis toob kokku võtmeisikud üle maailma, et arutada piletimüügi, reisijate teavitamise ja maksete uusimate lahenduste üle. Igal aastal tunnustatakse seal ka maailma parimaid.

Eestis asutatud Ridango pälvis võidu parima nutika piletimüügi kategoorias. Selles kategoorias tunnustatakse ühistranspordiettevõtjat või -ametit ja nende tehnoloogiapartnereid, kes on viimase kahe aasta jooksul käivitanud eduka nutika piletimüügi programmi, mis teenindab iga päev vähemalt 200 000 reisi.

Ridango võitis kategoorias, kus kandideerisid erinevad lahendused Singapurist, New Yorgist, Ladina-Ameerikast ja mujalt.

Ühistransport jäi sõja puhkemise tõttu seisma

„Kiiev alustas maapealse ühistranspordi korraldamisel Ridango loodud kontaktivaba makselahendusega eelmisel aastal ja sellest ajast on lahendust kasutatud kümneid miljoneid kordi,“ ütles Ridango juhatuse esimees Erki Lipre. „Oleme saanud Ukraina inimeste liikumise toimima väga keerulistes oludes. Kiievi inimestele on väga oluline, et nad saaksid oma igapäevatoimetusi ka sõja tingimustes võimalikult operatiivselt jätkata ja suurlinna ühistranspordi mugaval toimepidavusel on selles märkimisväärne roll. Arendasime selleks välja lahenduse, kus reisijatel on võimalik kontaktivabalt oma sõiduõigus pangakaardi, telefoni või nutikella viipamisega valideerida. Lahendus toimib nii bussides, trammides kui ka trollides, aidates ühtlasi Ukrainat parema tuleviku poole.“

Kiievi ühistransport seiskus sõja esimesel päeval ning otsustati uuesti käivitada tähenduslikul 9. mail eelmisel aastal. Hetkel sõidab tänavatransport võrreldes sõjaeelse ajaga jätkuvalt pisut vähendatud mahus. Ometi valideeritakse igakuiselt miljoneid ja miljoneid sõite. See on sõjaeelse ajaga kuni kaks korda vähem, kuid aitab kiievlastel tagada mugava ühistranspordi toimimise.

Lipre lisas, et Kiievi linnajuhid ja sealne partner Amrita ning finantsteenuste pakkuja Visa on hoolimata Ukraina ülikeerulistest aegadest olnud koostöös julged, uuenduslikud ja hoidnud tõelist visiooni.

Ei olnud esimene võit

Ridango võitis eelmisel aastal samal tippkonkursil ka digitšempioni tiitli (Digital Champion), millega tunnustatakse projekte, mis on andnud märkimisväärse panuse reisijate digiteekonna uuendamisse ning muutnud seeläbi ligipääsu ühistranspordile ja piletiinfole kõigile kättesaadavamaks. Selle auhinna teenis Ridango Tallinna, Tartu ja Helsingi ühispileti arendamise eest.

Ridango on väga kiiresti kasvav Eesti tehnoloogiaettevõte. „Ambitsioonikas eesmärk on tõusta 2026. aastaks maailma juhtivaks intelligentsete transpordisüsteemide pakkujaks ja ühistranspordisektoriga seotud tehnoloogiaettevõtete grupiks,“ kinnitas Lipre.

Eesti ühistranspordi tehnoloogiaettevõte AS Ridango on asutatud 2009. aastal ja keskendub ühistranspordi pileti-, reaalaja- ja maksesüsteemide arendamisele. Lisaks Eestile osutab Ridango teenust veel ligi 30 riigis üle maailma. Peamisteks klientideks on omavalitsused, nende allüksused ja ühistranspordi eravedajad, sealhulgas muudetakse ühistranspordi kasutamist mugavamaks maailma paljudes suurlinnades. Eestis on klientideks nt Elron, Tallinna transpordiamet, Tartu linn, Pärnu ühistranspordikeskus.