Näiteks andis USA kompanii Toys R US mänedzher Frankfurdis poolteist nädalat tagasi käsu tõsta plüüsist karupoeg Puhhi hinda 21,99 Saksa margalt 23,45 margale. Põhjuseks uus hinnamäng — mängukaru maksab 11,99 eurot.

Teine näide: Lego populaarne kosmoselaev “Elu Marsil” maksab 64,95 marga asemel 68,43 ehk 34,99 eurot.

Nagu on näidanud ühiskondliku arvamuse uurimused, kardab 61% Euroopa elanikest, et kauplused kasutavad uuele rahale üleminekut hindade tõstmiseks. Saksamaal valmistab Bundesbank koos föderaalse statistikabürooga ette uurimust, mis pühendub euro käibelelaskmise mõju hindadele.

Uued hinnad tekitavad tihti segadust. Saksa keskpanga Berliini osakonna üks juhtivaid töötajaid Klaus-Dieter Kühbacher, märkas ühe kaupluse aknal kaupa silmapaistvalt odava hinnaga — 49 marka. Kiirustades ostis ta korraga kolm pidžaamat, maksis krediitkaardiga ja alles pärast märkas, et tegelikult oli hind eurodes, kirjutab ajaleht Vedomosti.