Raudteevedude ekspedeerijate sõnul tunnevad kliendid küll huvi eelkõige konteinerite transpordi alternatiivide vastu impordil Hiinast, kuid enamasti tuuakse konteinerid Eestisse siiski meritsi. "Kui olete huvitatud raudteetranspordist Hiinast Eestisse, siis uuriksime välja ja pakuksime teile hinna," lubas Arco Transport ASi raudtee osakonna müügijuht Mihhail Voinov. Ta lisas, et seni ei ole nemad veel ühelegi kliendile sellist võimalust välja pakkunud, sest huvi selle vastu on leige ning raudteetranspordis toimivad praegu transiitveod Venemaale, kirjutab
.

Praegu takerduks raudteevedu tõenäoliselt mitme probleemi taha. Näiteks on raudteevedu läbi Venemaa avaruste väga keeruline jälgida, mistõttu on tegemist turvariskiga, sõnas Voinov. Teisest küljest tõi Voinov välja asjaolu, et mida rohkem hakatakse tooma kaupu Hiinast läbi Venemaa raudteed mööda, seda rohkem kaotavad Eesti ja teised Balti riigid transiitkaupu. "Vähem kaupa, vähem töökohti. Usun, et meie majandusele oleks parem, kui toimiks siiski mereveod," lausus Voinov.

Praegu on raudteetransport mereveost ka veidi kallim, ehkki raudteetranspordil võivad olla mõningad ajalised eelised mereveo ees. DHL Estonia raudteevedude osakonna juhataja Svetlana Šilenoki sõnul on raudteevedu mereveost vähemalt 30 protsenti kallim. Seetõttu sobib see tema sõnul klientidele, kellel on kaupade veol kriitilise tähtsusega tarneaeg, sest raudteetranspordiga on võimalik kaubad tõepoolest kiiremini kohale saada kui meritsi.