“Vähendamise eesmärk on kulude vähendamine ja konkurentsivõime tõstmine. Probleem oli selles, et tootsime palju sarnaseid õllesorte,” ütles Pärnu Õlu AS-i 66,8 protsendi aktsiate omanik Charlie Viikberg.

Praegu on Viikbergi sõnul Pärnu õllel neljaprotsendiline turuosa ja seda käest anda ei taheta. Pärnu õlletehas on nišitootja ega suuda konkureerida kahe suurega. Sellepärast tahetakse kontsentreeruda eelkõige Pärnule.

##Ettevõte investeerib sel aastal 2-2,5 miljonit krooni tootearendusse, turundusse ja uue imago kujundamisse, et tõusta Eesti õlleturul praeguselt neljandalt kohalt kolmandale.

Pärnu õlletehase enamusaktsiad ostis Viikberg seepärast, et tootmise pool on väga heas korras ja õlletehasel on unikaalne turupositsioon. “Iga tallinlane käib korra suvel Pärnus õlut joomas ja sellepärast oleme paremas positsioonis kui teised, kes asuvad suurte külje all.”

Pärnu tehase probleemideks on omaniku sõnul nõrk turundus ja bränd. Maitseomadused ja kvaliteet on head ja kõvasti paranenud, võrreldes nende aegadega, kui Pärnu õlut soolaseks peeti, ütles Viikberg.

“Üldiselt on meie peamine konkurent ikka Tartu,” ütles Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel ja lisas, et “Pärnu ei kujuta meile mingit ohtu”.

Pärnu õlletehase arenguks on Remmeli sõnul kaks varianti: kas müüa õlut odavalt ja alla kvaliteedi või teha kvaliteetset õlut. “Kõrge kvaliteedi saavutamiseks on aga Pärnu õlle puhul pikk maa käia ja samuti on vaja suuri investeeringuid. Samas on olemas nišitarbijad ka marjamaitselistele õlledele.”

“Ajagraafik on veel paika panemata, aga läbirääkimised käivad 3-4 reklaamibürooga, et välja töötada uus visioon ja kontseptsioon,” ütles Pärnu Õlu AS tegevdirektor Kalev Männe.

Eurosertifikaadi saamiseks on tehas viimase 4-5 aasta jooksul investeeritud ligi 10 miljonit krooni, sellest eelmisel aastal kolm miljonit. Käesoleval aasta planeeritakse toota ja müüa 3,5 miljonit liitrit õlut.