Coca-Cola ja McDonald’s müüvad Eestis hoopis üha rohkem oma tooteid. Seevastu mitmes Euroopa riigis ja araabia maades on Ameerika päritolu toodete müük drastiliselt langenud, sest nende riikide kodanikud protestivad niimoodi Iraagi sõja vastu, kirjutab Postimees.

Coca-Cola HBC Balti regiooni juhi Dan Nistori sõnul suurenes mullu nende toodete läbimüük Eestis 18 protsenti. “Läbimüük on tõusnud ka esimeses kvartalis, kuid selle täpset suurust ei oska me veel öelda,” lausus ta.

Põhjus, miks inimesed oma meelsust poes või söögikohtades ei väljenda, peitub tõenäoliselt ka tõigas, et Eestis on laialt levinud mõned üksikud Ameerikast pärit kaubamärgid.

“Lisaks Coca-Colale leiab meie poodidest veel Ameerikast pärit popkorni, mille müük ei ole samuti sõja tõttu muutusi üle elanud,” rääkis Selverite keti juhatuse esimees Ain Taube.

Tema hinnangul on eestlased sõja vastu oma mõtetes, kuid tegelikult on see paljude jaoks nii kauge teema, et selle üle ei vaevuta pikalt mõtlema ning meie elu see kuidagi ei mõjuta. “Vast ainult reisimisel vaadatakse, kuhu minna ja kuhu mitte,” lausus ta. “Protest jääb eestlaste mõtetesse, aga mitte tegudesse.”

Seevastu ei paku Saksamaal mitmetes suurlinnades restoranid enam Coca-Colat, Marlboro sigarette või Budweiseri õlut. Samuti võib raskusi tekkida näiteks American Expressi krediitkaartide kasutamisel, sest inimesed peavad just sel viisil oma vaimsuse näitamist parimaks.

Eriti aktiivseks on rünnakud muutunud aga McDonald’si kiirtoidurestoranide vastu ning näiteks Pariisis on nendele korraldatud kivirahe. Indias ründasid protestijad märtsi lõpus aga kokakoolat ja pepsit müüvaid poode.