Mis nüüd Teie hinnangul võiks edasi saada?

Riigikogu peab presidendi otsusest tulenevalt uuesti seadust arutama. Presidendi poolt viidatud puudusi ei ole võimalik kõrvaldada kosmeetiliste muudatuste ja eelnõu seletuskirja täiendamisega. Presidendi põhjendustest järeldan, et sellisel kujul ei saa seaduse kooskõla põhiseadusega tagada. 

Kas nimetatud seadust on võimalik muuta n-ö ettevõtjasõbralikumaks? Kuidas?

Seni kuni seaduse ettevalmistajad ettevõtjaid ja juriste ei kuula, ei ole võimalik eelnõu ettevõtjasõbralikumaks muuta. Maksuamet ja rahandusministeerium tegelevad hetkel ühe pisikese detailiga maksupettuste vastu võitlemisel. Vaja oleks maksupettustega võitlemiseks tervikpilti ja terviklahendusi, mis huvigruppidega läbi räägitakse ja põhiseadusega kooskõlas vastu võetakse. Mitte nii, et igal aastal enne eelarve menetlemist tullakse riigikokku uue leiutisega, mille töökindlust ei ole testitud.

Olete öelnud, et seaduse menetlemisel ja vastuvõtmisel on tegemist justkui sõjaseisukorraga. Rahandusministeerium ning maksu- ja tolliamet pilluvad huupi granaate ettevõtluskaevikusse lootuses, et ehk keegi pihta või aru saab, kui kasulik see on. Kaevikusse varjunud maksumaksjate appikarjeid ei kuule keegi. Valitsus ja riigikogu vaatavad muretult pealt  -peaasi, et koalitsioon jumala eest ei mureneks. Kas näete, et nüüd avaneb hea võimalus sõjaseisukord lõpetada? Kuidas seda teha?

Loodan, et ettevõtjate ja võimuesindajate vaherahu kestab kauem kui jõulurahu. Selleks annab mulle kindlust vabariigi presidendi otsuses toodud jõuline seisukoht, et sellisel kujul seaduse jõustumine kahjustaks Eesti ettevõtluskeskkonda ja mainet. Teenusmajanduse Koja esindajana julgen kinnitada, et meie oleme valmis kõigiga koostööd tegema, kelle jaoks Eesti ettevõtluskeskkonna konkurentsivõime ja maine on oluline.