„Teslal tekib aeg-ajalt autosid, mille väljaostmisest tellija viimasel hetkel loobub, aga mis on reaalselt juba või kohe-kohe valmis. Arvestades Eesti ELMO toetuste skeemi ja minu häid suhteid Tesla inimestega, on nad nõus Model S autosid eelisjärjekorras eestlastele pakkuma, enne kui mujale pakkumise teevad,“ rääkis Kadastik Ärilehele, lisades et Tesla Model S läheb kaubaks nagu soe sai ja alati jääb puudu. „Tesla realiseerib sellised autod tavaliselt väga kiiresti.“

Ka Tesla pakkumine on kiireloomuline - oma huvist tuleks soovitavalt teada anda sel nädalal, sest jutt käib autodest, mille võib kätte saada juba märtsikuus. Huvilistel tuleb endast märku anda Tesla Eesti Fännilubi Facebooki lehel, kus on vastav info ja kontaktid ka üleval. Kuna need autod on juba valmis, tähendab see, et valida saab vaid konkreetsete konfiguratsioonide vahel. „Hetkel on enamus saada olevatest autodest 85kWh ja üle poole on performance mudelid,“ ütles Kadastik.

Mario Kadastik on Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi (KBFI) vanemteadur ja esimene eestlasest Tesla omanik.

„Eks minu aktiivne Tesla tutvustamine Eestis on neile silma jäänud ja oma rolli mängib kindlasti see, et Eesti Tesla Fänniklubi on üks maailma suurimaid. Meil on 1900 liiget, tavaliselt jäävad kohalike fänniklubide suurused sadadesse,“ rääkis Kadastik põhjustest, miks Tesla just Eestile sellise pakkumise tegi.

Seda, miks Tesla fänne meil nii palju on, võib Kadastiku sõnul ühelt poolt seletada tohutu meediahuviga, mis Eestis esimese Model S-i registreerimisega kaasnes. Teisalt on fakt see, et Eesti on elektriautode kontekstis maailmas esirinnas. "Meie elektriautode laadimisinfrastruktuur on maailmas hästi teada - kuskil mujal sellise tihedusega laadimisvõrku ei ole. Samuti on meil vägagi korralik toetusprogramm elektriauto ostmiseks,“ kiitis Kadastik.

Elektriautode populaarsuse poolest on meist muidugi eespool kordi jõukam Norra. „Seal töötab elektriautode kasuks see, et tavaautod ja nende pidamine on kallis lõbu. Norra toetus elektriautodele seisneb selles, et erinevalt tavaautodest pole elektriautodel ühtegi maksu – linna sissesõidumaksud, maanteemaksud, praamimaksud jne,“ selgitas Kadastik, lisades muheledes, et tavaautode maksud Norras „on ropud“.

Kui osta Teslat tavajärjekorra alusel, on ooteaeg umbes 4 kuud. Kui kiiresti saab tulevikus kätte aga 3. generatsiooni Tesla, sõltub Kadastiku sõnul juba nõudlusest. Samas tundub taevas pilvitu, sest uut Teslat hakatakse tootma juba sadades tuhandetes.